lørdag 26. august 2017

Kjære Deg.



Noenganger er livet brysomt
det er vanskelig
vanskelig å vite hva som er rett.
Noen ganger
er det vanskelig å vite: 
Hvordan være best i forhold til min kjære?

Lever du rett
Hvor er ditt hjerte
i forhold til din(e) kjære.
i forhold til Gud
Lever du i lyset?

Gud ønsker å la strålene strømme til deg
Tenk om du får strålene bare på ryggen
fordi du er vendt feil vei?
Tenk om strålene blir svakere og svakere
fordi du er på vei bort fra lyset?

Hvordan er dine valg?

Gud ønsker nærkontakt med deg
i lyset
i godheten fra Gud.
Gud har en hjelpesone.
Alle som vil
kan komme innenfor, -
i denne hjelpesonene
Vil du?

«Kom til meg alle dere som strever og har tungt å bære,»
sier Jesus til oss.
«Min fred ønsker jeg å gi dere, ikke den fred som verden gir,»
sier han også.

Vil du ta imot det gode, Herren ønsker å gi?

Ønsker du å legge fra deg
det som plager deg,
hos Jesus.

Jeg har leste noe om at
da blir alt som nytt.
Du kan legge all elendighet
ved korset.
Så er det borte.
Jeg har opplevd det,
det funker.

Jeg har merket befrielsen, 
av å legge elendighetene mine ved korset,
slik det var den gangen jeg skrev:
Jeg møtte veggen, men hvor ble den av?

Jeg fortsetter å komme til Jesus.
Dette er noe jeg kan og vil fortsette med.

Du må også velge.
Velge å leve med Jesus,
og få mere velsignelse.
Eller du kan velge mindre Jesus,
og kanskje miste ham
fordi du står feil vei
bort fra Gud.

Jesus sier:
«Kom til meg alle dere som strever
og har tungt å bære,

Jeg vil gi dere hvile.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar