lørdag 23. desember 2023

Takk for dagen i går!

Midnattsol ved Nyksund Vesterålen  

 Vi var bare to igjen på kontoret i går.
Han andre snakket om at han ikke trodde på Gud -
Jeg snakket om den gangen jeg lurte på om jeg måtte legge ned 
gründerfirmaet vi hadde startet.
Jeg skriver vi, - fordi jeg syns jeg merket at Gud er med, 
- og fordi jeg har hjelpere.
(Mer om dette i forrige blogg-innlegg)
Han andre kalte seg ateist, 
men han syns det var fint å komme i kirken på julaften. 
Han syns det var noe spesielt, med en fred og ro i kirken.
Kanskje han merket at Gud var i kirken?
Kanskje han tvilte på at Gud ikke finns?

Jeg fortalte om det jeg skrev om i forrige blogg-innlegg.
 Snakket noe om at jeg har merket hjelpen i å legge fra meg det som plaget,
på korset. 
Jeg har opplevd resultatet av at Jesus døde for feila min og dine.
Det er som om jeg merker at Jesus sto opp igjen,
og at Jesus, Gud og Den Hellige Ånd er i meg og inspirer meg.
Ja - jeg har merket hvorfor vi feirer jul, påske og pinse.

Dette kan leses mer om i https://bibel.no/ - spesielt i Joh.14 og også kap.15.

Jeg kan ikke si at jeg forstår det, 
men jeg har valgt å tro og ta i mot.
Jeg merker at det er sant
At Gud er så glad i deg og meg at han sendte Jesus.
Du kan velger å ta imot Jesus,
og leve med ham.

Jesus sier: 
"Den som kommer til meg, vil jeg ikke støte bort."

Jesus sier: 
"Fred etterlater jeg dere. 
Min fred gir jeg dere, 
ikke den fred som verden gir. 
La ikke hjertet bli grepet av angst og motløshet."

Joh.1,12: 
Men alle som tok imot ham, 
dem ga han rett til å bli Guds barn, 
de som tror på hans navn.

Midnattsol i Vesterålen mot Andøya


Lukas 1,76-79 fra bibel.no
Og du, barn, skal kalles profet for Den høyeste, 
for du skal gå fram foran Herren og rydde hans veier 
og gi hans folk å kjenne frelsen når deres synder blir tilgitt, 
for vår Gud er rik på miskunn. 
Slik skal lyset fra det høye gjeste oss som en soloppgang 
og skinne for dem som bor i mørke og dødens skygge, 
og lede våre føtter inn på fredens vei.»

5 kommentarer:

  1. Vi må bare fortsette å gå med Gud for vi har opplevd hans godhet. Godt Nytt år til deg.
    Hilsen
    Happy.blogg.no

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja - så bra -
      Vi fortsetter å gå med Gud for vi har opplevd hans godhet.
      Godt Nytt år til deg,
      og vi takker og ber for Herrens velsignelse over bloggene vi skriver.

      Slett
  2. Det er godt å føle at man ikke er alene, og med troen kan man nok finne mye godhet og trøst.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja - bra å ikke gå alene, - selv om det ikke alltid kjennes slik ut. Husker sangen. "Tett ved sida mi går Jesus. Alltid vil ha væra der..."

      Slett
  3. Takk Kari. Ja - det er stort med Guds Godhet, - som plutselig merkes.

    SvarSlett