lørdag 9. desember 2023

Om min motorsykkelkjøring og om livet.

Måne over Bjørnafjorden.

Om min motorsykkelkjøring og om selve livet.
For mange år siden
havnet jeg i grøften.
Jeg var så opptatt av
å se på den flotte naturen,
at motorsykkelen kjørte av vegen
og fulgte grøften bortover.
Den gangen kjørte vi sakte.
Det ble noen bulker,
men gikk bra.

En annen gang
kjørte jeg alt for fort
i en sving.
Jeg ble kastet av MC’n,
og svevde langt ut på et jorde.
Da bonden i nærheten kom springende,
sto jeg der
og var sint på meg selv,
for den uvettige kjøringen
og lei meg for den fine motorsykkelen
som var helt ødelagt.
Husker den fantastiske bonden
som hjalp meg og vraket hjem.
Han mente jeg burde være glad for at jeg var i live.


I dag
minner disse to hendelsene
i livet mitt,
om det jeg tenker er viktigst
for deg og meg
i liva våre.
Du og jeg må velge,
om vi vil følge
«veien»
eller 
ikke.

Fra Bryne på Jæren 

Kanskje du blir sint når du leser dette?
At jeg liksom har funnet veien?
At det er en vei?
Jeg tenker at det er like mange måter å "finne veien" på,
som det er mennesker på jorda.
Tror på en raus og god Gud,
som lar oss finne troen på Jesus,
fordi vi søker han av et helt hjerte.
Eller kanskje det er han som finner oss?

Husker ordet fra Joh.14 i
https://bibel.no
 Jesus sier: 
"Jeg er veien, sannheten og livet..."

Skriver mer i morgen.
Ha en flott dag -

Passer det med:
Ha en fin dag på hjemveien,
eller i
https://hjemveien.blogspot.com

Ringshaugstranda Tønsberg

Uansett:
Jeg ønsker Deg Guds velsignelse
og godhet,
Der Du Er Nå.

2 kommentarer:

  1. Du har berget livet flere ganger. Det minner meg at Gud gir oss flere sjanser i livet.
    Jeg har også funnet den veien til Gud og håper flere finner den rette veien også. Som Jesus sa: Han er veien sannheten og livet.
    Hilsen
    Happy.blogg.no

    SvarSlett
  2. Takk - Gode du.
    I går spurte ei om jeg trodde på englevakt. Det var som om hun mente at jeg ikke kunne la være.
    Jeg tror på engler, men forstår ikke hvorfor noen dør og andre opplever englevakt. På samme måte, "lar jeg det ligge", det jeg ikke forstår om Gud.
    Tenker på deg Happy som har mistet en av dine, og som lar Gud trøste deg.

    SvarSlett