onsdag 25. august 2021

En flott kvinne eller mann. Det er Deg det!

 


For noen dager siden,

møtte jeg en flott ung kvinne.

Jeg så hun hadde glimt i øye.

Egentlig så det ut som om

at dette glimtet i øye,

var noe mer.

Det var som om øynene

hennes gjenspeilet noe av det gode

vår skaper ønsker å gi oss alle.

Tror det var en godheten

fra vår Far,

som hun hadde inne i seg.

Plutselig

fylte musikk rommet der vi var,

og denne unge kvinnen beveget kroppen

elegant etter de rytmene som kom.

Hun beveget seg

og var slik

at jeg som ikke kan danse,

virkelig fikk lyst til

å hive meg med i rytmene.

Vakkert og naturlig.

Etterpå

tenkte jeg på denne unge kvinnen,

som jeg tror

ønsker å leve i Guds godhet og omsorg.

Jeg tror hun virkelig ønsker

å følge den veien

Gud vil vise henne.

Og jeg tenker,

da må hun følge den.

Gå den veien

der Gud er.

Gå i de gode gjerningene

som Gud har lagt foran henne.

Da kan hun bruke hele seg,

med alt det gode Gud har gitt henne.

Han som skapte henne

nettopp slik som hun er,

fordi han ville.

For så høyt har Gud elsket verden,

husker jeg.

For så høyt har Gud elsket,

deg og meg,

at han skapte oss.

Og sendte Jesus til oss,

for at hver den som tror på ham,

ikke skal gå fortapt,

men ha evig liv.

Kanskje du er som meg,

at du er mest opptatt av

- nå -

Jesus sa

at han vil være i oss.

Han sendte Den Hellige Ånd,

som skal følge oss som tror.

Mye jeg ikke forstår,

men plutselig merker vi det.

Noe av det gode fra Gud,

som har kommet

til deg og meg.

Kanskje du kan merke

at Jesus er hos deg

- nå -

Jeg undres

over deg og meg

og denne unge kvinnen.

Egentlig

hadde jeg tenkt til å skrive noe

til denne unge kvinnen.

Jeg skriver det heller

her til deg,

du som er denne unge kvinnen

- nå -

Det er som om Gud ønsker å si noe

til denne unge kvinnen,

men også til deg og meg.

Det at hun må velge

veien i livet sitt.

Når hun velger Gud,

vil hun merke

velsignelsene fra Herren.

Da vil hun merke

at den hun møter,

møter henne

som Gud har sendt.

Tenk om det kanskje er slik,

at de hun møter

får glimt av Gud,

fordi Gud er inne i henne.

Tenker videre

at denne kvinnen,

og du og jeg,

vi har omtrent

1000 minutter

å bruke hver dag.

Vi velger selv

hva vi bruker tiden vår til.

En tusen del,

et minutt

til Gud hver dag?

Er det nok for deg?

Jeg merker at jeg trenger mye mer tid,

med Herren,

for at han skal kunne gi meg

av tanker og ideer

og godhet

som han ønsker å fylle meg med.

Egentlig

så tror jeg at

tiden med Herren, -

også hjelper meg når jeg sover.

😊

 

Ofte om morgenen

kommer gode tanker.

Kanskje Gud bruker natten?

Noen ganger virker det som om Gud

visker bort og tilgir

vonde ting,

spesielt om natten.

Så begynner en ny dag,

med noe nytt.

Jeg minnes

en morgenen som var svart

fra dagen før.

Den gangen

Gud ba meg skrive en og en plage,

under korset jeg tegnet.

Da ble en og en plage borte,

og gleden og freden

fylt meg -

veldig –

Helt.

 

Det var da jeg skrev:

Jeg møtte veggen, -

men hvor ble den av?

 

Håper du vil ta imot,

og bruke

de gode gavene

Gud har for deg,

fordi han vil

velsigne deg.

 

Her er et eksempel,

da Gud ba meg om noe.

Jeg gjorde det

selv om det var

veldig merkelig.

Du kan lese om det her:

https://hjemveien.blogspot.com/2014/10/en-slik-gud-vil-ikke-jeg-ha.html

 

Andre tanker:

https://hjemveien.blogspot.com/2016/03/vet-du-at-du-er-som-et-fyrtarn.html

 

 4.Mos.6,24-26

Herren velsigne deg
og bevare deg!

Herren la sitt ansikt lyse over deg
og være deg nådig!


Herren løfte sitt ansikt mot deg
og gi deg fred!

Fra

https://bibel.no/nettbibelen

Joh.15

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar