tirsdag 10. august 2021

Kom

Kom til Ham,

den gode kilden.

Han vil lede deg

og hjelpe deg.

Kom til Ham

den gode kilde,

som gir liv overflod

og ny kraft.

Jeg har merket det flere ganger.

Plutselig

da dagene var for tunge,

fikk jeg ny

inspirasjon og glede og fred.

Jeg vet hvor det kom fra,

fordi

det ofte har kommet

i mine stille stunder,

da jeg hadde tid med Herren.

Som den gangen jeg

skrev ned en og en ting

som plaget meg,

under korset.

Da merket jeg det:

Jesus døde

for alle feila mine og dine.

Jeg merket det.

Fordi

gleden og freden

og pågangsmotet

plutselig

kom til meg.

Det var ikke noe jeg hadde strevet for.

Jeg forsto at tilgivelsen

til meg

og til de som hadde gjort urett mot meg,

den tar aldri slutt.

Fordi jeg la alt fra meg

på korset.

Jeg forstår det ikke,

men det virket.

Og jeg skrev:

Jeg møtte veggen, -

men hvor ble den av?

https://hjemveien.blogspot.com/2016/03/jeg-mtte-veggen-men-hvor-ble-den-av.html


Jeg tror også at det var Herren

som gav meg ordene:

Fremgang

og

glede

spirer,

Når ruging på

egen og andres

elendighet

tar slutt.

 

Ønsker deg en vakker

velsignet dag –

tilgitt

og

inspirert

ovenfra –

fra skaperen

som skapte deg,

fordi han ville.

 

For så høyt har Gud elsket deg,

at han gav sin sønn,

den eneste.

For at du ikke skal gå fortapt,

men ha evig liv.

 

Livet

som starter her,

helt plutselig

med

inspirasjon, glede og fred.

Fordi Gud gir det til deg,

fordi du tok imot

gaven

fra Gud.

 

 

Joh.3.16-17

For så høyt har Gud elsket verden

at han ga sin Sønn, den enbårne,

for at hver den som tror på ham,

ikke skal gå fortapt,

men ha evig liv. 

Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden,

men for at verden skulle bli

frelst ved ham.

5 kommentarer:

  1. Hei og takk for kommentaren i bloggen min. Er litt treig av meg til å svare bare.
    Fin blogg du har med gode ord om hvilken velsignelse det er å kjenne Jesus. Vi er velsignet og det er så godt å leve med han. Han er så god. Jeg ønsker som deg at alle får bli kjent med Jesus. All Guds velsignelse være med deg.

    SvarSlett
  2. Takk Rudie for oppmuntrende ord!
    Det minner meg om ungdomskoret jeg var med i, med nesten 100 sangere.
    I en musical ropte vi ut:
    Gud vil
    at alle mennesker skal bli frelste
    og lære sannheten
    å kjenne.

    Herren velsigne deg!

    SvarSlett
  3. Ordene til meg. Takk Rudie.❤ Jeg så at du heter det i kommentaren over:)

    SvarSlett
  4. Hei,
    Beklager du heter ikke Rudie, men en som la igjen kommentar��

    SvarSlett
    Svar
    1. :-) Ja, - MinsteBror er meg - som skriver litt på hjemveien :-)
      God velsignet helg
      Til Deg!

      Slett