onsdag 6. mai 2020

SE, JEG GJØR NOE NYTT, SIER HERREN.





16 Så sier Herren,

han som gjorde vei gjennom sjøen,
en sti i det veldige vannet,
17 som førte vogner og hester,
hær og høvdinger uti.
Der ble de liggende og reiste seg aldri,
de sluknet som når en veke slukkes.

18 Dere skal ikke minnes de første ting,
ikke tenke på det som hendte før.

19 Se, jeg gjør noe nytt.
Nå spirer det fram.
Merker dere det ikke?
Ja, jeg legger vei i ørkenen,
elver i ødemarken.

20 Ville dyr skal ære meg,
sjakaler og strutser.
For jeg gir vann i ørkenen
og elver i ødemarken
så mitt utvalgte folk kan få drikke.

21 Mitt folk, som jeg har formet,
skal forkynne min pris.
   



«Kom til meg,
alle dere som strever
og bærer tunge byrder,
og jeg vil gi dere hvile,»
sier Jesus til Deg.
"Ta mitt åk på dere
og lær av meg,
for jeg er mild
og ydmyk av hjertet,
så skal dere finne hvile
for deres sjel.
For mitt åk er godt
og min byrde lett."

Fra
Mat.11,28-30


2 kommentarer:

  1. Guds ord er en trøst, styrke og oppmuntring.
    Uansett vi opplever...det er alltid håp. Takk for at du deler��

    SvarSlett
  2. Takk Happy!
    Vi takker vår Gud for trøst, styrke, oppmuntring og håp
    som Han gir i ord og tanke.
    Takk at du leser her på hjemveien.

    SvarSlett