mandag 6. januar 2020

Undres over - hvem som får hjelp fra Herren?


Lofoten og korset på hurtigruten

I dag
ber jeg til deg Herre.
Du hjelper
alle som søker deg -
av et helt hjerte.
Så lurer jeg:
Mange får ikke hjelp?
Da er det som om du taler litt strengt til meg,
samtidig som det er mildhet og godhet i svaret:
«Hva har du med mitt å gjøre?»
Jeg tenker meg om,
og det er som om du Herre minner meg om
kunnskapen du Herre har gitt meg.
Det handler noe om
at Guds hjelp
ikke er på mitt plan.
Det er ikke meg gitt
å forstå Gud.

Han vil at alle mennesker
skal bli frelste
og lære sannheten
å kjenne.
Jeg blir ydmyk,
og minnes det  
Du Jesus sa:
«Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler:
Døp dem til Faderens og Sønnens
og Den hellige ånds navn
og lær dem å holde alt
det jeg har befalt dere.
Og se, 
jeg er med dere
alle dager
inntil verdens ende.»

Plutselig sier Jesus
til Deg og Meg:
Jeg er med
i dag
i morgen
og
alle 
dager.

Takk Jesus:
Det var det jeg ville høre
i dag!

Lofotveggen fra hurtigruten i midnattsol.

1 kommentar:

  1. Etter at jeg skrev dette tenkte jeg:
    Er det noe som mangler her, er det sprikende tanker?
    Kanskje du kan be til Gud/Jesus om å vise deg mer?
    Kanskje Herren selv, viser deg noe nytt?
    Kanskje du finner noe annet, hvis du "blar" i bloggen?

    SvarSlett