mandag 9. desember 2019

Det var som om Gud var nær.






I går var det som om Gud var nær.
Jeg ba
- ba om velsignelse for Gudstjenesten,
- for alle som var der -
og det var som om Gud 
velsignet den veldig
- for meg.
Jeg tenkte:
Hm
det var en sterk Gudstjeneste –
så sterk at tårene trillet.
Selv om det var enkelt –
og tilpasset utviklingshemmede.
Hm
Jeg fikk noen tanker om at
- Noen kan stenge
for Guds stemme
- Og noen åpner
for Guds stemme
- det er mye jeg ikke forstår, Herre.
Tror løsningene
kommer fra deg.
Du Sier:
 Se, jeg står for døren og banker.
Om noen hører min røst
og åpner døren,
vil jeg gå inn til ham og holde måltid,
jeg med ham 
og han med meg.  
For 14 dager siden,
sa en dame at dette var flott Gudstjeneste.
- og jeg syns ikke det.
Nå kan vi legge det som har vært
bak oss.
Se jeg skaper noe nytt,
sier Herren.
kan du og jeg være åpne
for at Gud kommer til oss –
slik at de rundt oss
merker det.
Fordi
han kom inn til deg
og holdt måltid
sammen med deg.

Slike Jesus sier i Joh.14:
«Den som elsker meg,
vil holde fast på mitt ord,
og min Far skal elske ham,
og vi skal komme
og bo hos ham.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar