tirsdag 12. juni 2018

Lær meg Herre å være der du er


Lær meg Herre
å være der du vil
at jeg skal være.
Hjelp meg
og forstå
at du er
der jeg er.

Gud jeg ber
at du sender dem du vil
i min vei,
og gjør dem klare
for å møte Deg.


Ef.2.10
For vi er hans verk,
skapt i Kristus Jesus
til gode gjerninger,
som Gud på forhånd har lagt ferdige
for at vi skulle vandre
i dem.





 I Joh.15 sier Jesus:
 Bli i meg,
så blir jeg i dere.
Slik som greinen ikke kan bære frukt av seg selv,
men bare hvis den blir på vintreet,
slik kan heller ikke dere bære frukt
hvis dere ikke blir i meg.

Joh.14 sier Jesus noe viktig –
Tenk om du ikke kjenner
kjærligheten fra Gud,
fordi du ikke bruker tid med Ham, -
slik andre kjærlighetsforhold
blir «mindre og mindre»
hvis du ikke bruker tid
med den som er glad i deg.

18 Jeg lar dere ikke bli igjen som foreldreløse barn.
Jeg kommer til dere. 
19 Snart ser ikke verden meg lenger.
Men dere skal se meg,
for jeg lever, og dere skal også leve. 
20 Den dagen skal dere skjønne at jeg er i min Far,
og at dere er i meg og jeg i dere.
    
21 Den som kjenner mine bud og holder dem,
han er det som elsker meg.
Og den som elsker meg, skal min Far elske.
Ja, også jeg skal elske ham og åpenbare meg for ham.»



2 kommentarer:

  1. viktig viktig dette! Hvis vi pleier vårt forhold til Gud vil vi oppleve en større fylde og også et nærere fellesskap som gjør at vi både er mer mottakelige for Guds oppmuntringer til oss, men også hans ledelse for å nå andre.
    Guds fred og velsignelse!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Cecilie!
      Ja, det er som en livslov.

      Slett