tirsdag 17. januar 2017

WORKING IN UNION WITH GOD



Jeg innrømmer det:
Engelsk er vanskelig.
Nå øver jeg meg
med å leser engelske Bibeltekster
med norsk oversettelse ved siden av.

Det virker!!!
😊
Gud virker!!!


I dag leste jeg:

But one
who practices the truth
wants light on it,
so that it will be perfectly clear
that he is working
in union with God.


Sitatet er fra Joh. evangeliet 3
Slutten av en samtale 
som Jesus hadde med Nikodemus.

"Samarbeid
i union
med Gud"


I mitt liv
er det slik at jeg
plutselig møter noen
fordi jeg er 
akkurat der 
akkurat da,
og kanskje er det som om
det er en indre stemme
som ber meg 
snakke med 
DEN som ER 
DER akkurat DA.

Plutselig
kan 
DU merke det:
Fordi DU 
ER
Akkurat DEG
Akkurat DER DU ER
Akkurat NÅ


Akkurat slik en sykkelist sa til meg:

"DU HAR UANTA MULIGHETER"

Han sa dette
etter at jeg fortalte ham
at jeg hadde en oppfinnelse
SOM KOM OVENFRA.

Mannen har jeg ikke sett mer til
verken før eller siden.
 Akkurat den dagen 
syklet jeg til jobben 
på en annen vei
enn jeg pleide,
og fikk høre
at jeg har uante muligheter.


DU
HAR UANTE MULIGHETER

FORDI
GUD GIR 
TIL DEG.

Det umulige

ER MULIG.


Kilde:
www.bibel.no
GUD

Jak.4,8
Hold dere nær til Gud,
så skal Han 
holde seg nær
til Dere.
-   -   -   -   -
Bare fordi
det er fantastisk 
for Deg
og 
De 
Du møter.

VIL DU?

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Takk Cecilie!
      Samtidig gir vi takk til Gud -
      og takk for bloggen du skriver!

      Slett