onsdag 11. januar 2017

Glede, pågangsmot og tryggheten om at du er viktig - for den ene.




I går
sa noe inne i meg:
skriv … + blogg.
Jeg skrev dette damenavnet
som jeg ikke kjente
og ikke husker nå + blogg.
Da kom jeg til en blogg
med masse inspirasjon.
Jeg fikk beskjed om at jeg skulle
bli 4 % bedre enn i går.
4 % bedre hver dag?

Ja, - nå skal jeg bli 4 % bedre
i dag enn i går.
Jeg skal begynne å si til meg selv,
at jeg fikser det
jeg er god.
Jeg sier til meg selv -
at jeg må si til meg selv:
At jeg er god
og flink.
Harald du står på
og gjør så godt du kan –
Det holder!
Jeg trenger den energien,
fordi jeg skal fortelle
deg om den.
Jeg skal gå i Guds ferdig lagte gjerninger.
Jesus sier han skapte meg
akkurat slik jeg er
fordi
jeg er sendt til å fortelle
noe til Deg, -
noe om at du også er utsendt.
Du er utsendt
Du skal være akkurat Deg
fordi Gud ville ha Deg
som den du er
fordi
Gud ønsker å la lyset
skinne på Deg
Lyset
Energien
ønsker Gud
å sende gjennom Deg.
Tror Gud sier at
han først og fremst
ønsker at du skal kjenne hans godhet.
Og Godheten fra Gud
den har automatisk
den egenskapen
at den kan ikke holdes inne i Deg.
Godheten -
kjærligheten
fra Gud til Deg,
Den strømmer videre.

Du velger
å si:
Ja Takk
Gud
Mer fra Deg
Gud.
Du har noe å gi meg
Ja Takk!

Det er to
klausuler:
Det handler om å åpne opp for
Det Gud ønsker å gi Deg.
Og
 åpne opp for
at Andre får
glede
av det Gud Gir
til Deg.

Dette blir gøy folkens
J
Et smil
et ord
en godhet
???

For vi er hans verk,
skapt i Kristus Jesus
til gode gjerninger,
som Gud på forhånd
har lagt ferdige
for at vi skulle vandre i dem. 

Fra

Ef.2.8-10 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar