lørdag 1. mars 2014

"Skråblikk"

Tenker i dag, -
Hvor er jeg hen?
Hvor er de andre?
Blogger og facebook, -
Hva skriver de om?
Og
Hva er vi opptatt av?

Er det riktig det jeg er opptatt av, -
og bruker tiden min på?
Er det meningsfullt???

MENING, -
Og å lykkes?
Hva er å lykkes?

Jeg tenker på opplevelser.
Hva er «stort» å oppleve?
Jo, - kjøre slalåm sammen med jr.
Var en stor opplevelse.
Gjøre dette sammen med han, -
det dristige,
ville og morsomme.
Og
Oppleve fjelltopper og vill natur,
 - sammen.

Kom til å tenke på at ordet «Sammen»,
har med livskvalitet og livsopplevelser å gjøre.
Mine største opplevelser,
Har vært sammen med
andre mennesker,
Eller sammen med Gud.
Kanskje de aller største opplevelsene,
Er når vi er to eller flere sammen,
 - Og møter Herren?

Ja, - men, -
tenker jeg. -
Jeg har fantastiske stunder alene også.
Må tenke, -

Tror Gud er her uansett.
Du får «filosofere» videre.
Ha en god dag!
"Mot nye  høyder".



J

1 kommentar: