tirsdag 18. februar 2014

Hjemveien

Nå er «hjemveien» åpnet, -
Skal du samme vei?
Da kan vi gjerne gå en bit av veien i følge.

Er du sliten, sier du?
Kanskje vi kan bære noe av det tunge sammen?

Å, jeg må bare fortelle, -
Jeg går sammen med en som alltid er her, -
Han er bare helt fantastisk, -
Jeg hadde så mye tungt å bære, -
Og han, -
Han tok alt sammen, -
Jeg ble så «letta», -
Og da er det bare fint å kunne bære sammen med deg.

Er det så enkelt for deg, sier du kanskje.
Nei, - nei, - nei, - livet er ikke enkelt.
Plutselig får jeg tungt å bære, -
Og plutselig merker jeg, -
Det er en som går ved min side,
Som ønsker å bære alt.

Så er vi på «hjemveien» da, -
Du og jeg og, -
Han som bærer oss, -
Når veien er for tung å gå.


Dette minner meg om to stykker som var bedrøvet fordi en de var glad i, hadde blitt drept.
Og plutselig kom Jesus, og slo følge med Dem på veien.
Men de skjønte ikke at det var Ham.

Du kan lese om disse to Emmaus-vandrerene i Luk.24

Husker en påske, - Plutselig var det som om jeg forsto at Jesus slo følge med MEG, - på "samme måte" som disse to. Det var STORT!
JESUS SLÅR FØLGE!

Jesus sier: 
«Jeg er veien, 
sannheten og livet. 
Ingen kommer til Far uten ved meg.
(Joh.14.6)

Det sanne lys,
som lyser for hvert menneske,
kom nå til verden.

(Joh.1.9)

Alle som tok imot ham,
dem ga han rett til å bli Guds barn,
de som tror på hans navn.
(Joh.1.12)

"Hjemveien" over bildet er skrevet i september, - da jeg åpnet "hjemveien",
men har "ligget på vent" til nå.

Hjemveien.bloggspot.no
ble åpnet på nettet
1.juledag - 25.12.2013

1 kommentar:

  1. Skriver kommentar selv
    fordi det var fint
    å kunne lese dette
    på nytt i dag.
    :-)
    Kom hit via: Google-bilde -
    "Emaus vandrerene"
    MinsteBror

    SvarSlett