tirsdag 11. februar 2014

Fiskerdrømmen

Fisker-drømmen.

I natt hadde jeg en drøm.
Om en som hadde fisket og fisket og fisket,
i mange år uten å få fisk.
Så nå, -
Plutselig, -
Med samme enkle fiskeredskapene, -
Dro han opp fisk på, på fisk, på fisk.
Stor fisk. -
Dette var merkelig. Hva skjer?
Og det i et område hvor det nesten aldri er fisk å få,
og ingen her hadde hørt om noen som fikk stor fisk.

-   -   -   -   -   -   -

I dag tror jeg Herren vil si oss noe viktig, -
Føler det er deg og meg det handler om, -
Og at vi får være «menneskefiskere», -
Som får noen med oss, -
Til festen og gleden hos Herren.
Og vi kan få lov til å fiske, -
og bare kose oss. -
Og Mennesker kommer til tro, -
Bare fordi Gud vil det, -
Og fordi han berører en og en, -
Fordi han er glad i hver og en, -
Og ber dem komme til festen og gleden.

Tror Mesteren vil si noe mer til Deg og Meg
I DAG:
Jeg vil være med i «båten» Din.
Det er jeg som sørger for «fangsten».

OK, - Herre, -
du som er den fantastiske og allmektige Gud:
Jeg vil vandrer sammen med Deg, -
Hver dag.
Du bruker meg,
Slik at ditt lys treffer meg,
og jeg
bare reflekterer lyset
som kommer
fra deg.
Og da er det Deg de ser, Herre.



Føyer til:
Dette er til oss som tror.
I drømmen over hadde han som plutselig fikk så mye fisk, 
begynt og fisket på innsiden av øya.
Tror han bare hadde fisket på utsiden før, 
der det var størst mulighet for å få fisk.
Kanskje du og jeg må tenke nytt.
 - Og at Gud har en plan, 
som vi ikke hadde tenkt på før.

Drømmen hadde jeg natten etter et fantastisk ungdomsarrangement,
der mange fikk merke at Gud var tilstede.



MinsteBror

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar