onsdag 27. september 2023

Kan du fikse, - Gud?

 

Furustrand i morgensol
Furustrand i morgensol

Kan du fikse det Gud?

Når det er mye eller lite som skal ordnes,

Eller kan du ikke, Gud?

Jeg undres.

Jeg undres veldig.

Jeg har ikke svar –

Jeg syns det er vanskelig.

Jeg merker Guds godhet

Men…..

 

Noen bibelvers kommer opp i min tanke:

Der har ikke -

Fordi dere ikke ber.

Dere ber

og får ikke –

Fordi dere ber feil, -

Dere vil sløse det bort i nytelser.

Dette er fra Jak.4 i bibel.no

Som også sier:

Hold dere nær til Gud –

Så skal han holde seg nær til dere.

 

Jeg undres over dagens tekst:

Om han som hadde en tjenestegutt

Som lå lam hjemme, med store smerter.

Han ba Jesus om hjelp.

Jesus sa til ham:

«Gå!

Det skal skje,

slik du trodde.»

Og tjenestegutten ble

frisk i samme stund.

 

Ringshaug nye molo med bølger
Ringshaug molo bølger

Har du bedt Gud eller Jesus

Om hjelp?

Husker du

en gang du fikk hjelp?


2 kommentarer:

  1. Jeg ber hver dag og av og til får bønnesvar...av og til må jeg vente...men ber fordi det er godt å ha felleskap med Gud:)
    Hilsen: happy.blogg.no

    SvarSlett
  2. Takk Happy - Enig med deg - slik er livet med Gud.
    Husker da jeg var i militæret, - jeg ba om at det måtte ordne seg med 200 kr som jeg skyldte. Dagen etter kom kr.200 i posten fra en tante.
    Husker en jeg spurte en om det var noe spesielt, fordi jeg hadde drømt om ham. Da fortalte den unge mannen om et vondt kne. Plutselig kom en bort til ham som han ikke kjente og spurte om han hadde vondt i kneet, - og om han skulle be for det. Dagen etter var det bra. Det andre kneet var på samme måten, der kom også en ukjent bort og ba. Begge knærne ble bra - Han slapp å operere.
    Bra å kunne skrive litt om Gud som merkes som her:
    https://hjemveien.blogspot.com/2022/05/

    SvarSlett