fredag 28. oktober 2022

"Det var synd" - sa du kanskje?

Kanskje du har brukt uttrykket:

«Det var synd»

 

Jeg merket det – da alt var helt svart.

Jeg la fra meg en og en ting ved korset.

Jeg merket det,

Jesus tok bort en og en elendighet

etter hvert som jeg la de fra meg,

da jeg skrev ned en og en plage,

under korset som jeg hadde tegnet på PC’n.

Tenk om det er slik

som det står

at alle mine og dine feil,

tok han med seg

da han døde på korset for feila dine og mine.

Jeg merket det der og da -

en ubeskrivelig glede og fred kom,

og mørket inne i meg

ble borte -

på korset.

Tenk om…



Dagens bibelord i dag:

1. Johannes 1,8–2,2

https://bibel.no/

Seier vi at vi ikkje har synd, 

då fører vi oss sjølve vill, og sanninga er ikkje i oss. 

Men dersom vi sannar syndene våre, 

er han trufast og rettferdig,

så han tilgjev oss syndene 

og reinsar oss for all urettferd. 

Mine born, 

dette skriv eg til dykk så de ikkje skal synda.

Men om nokon syndar, 

har vi ein talsmann hos Far. 

Det er Jesus Kristus, Den rettferdige. 

Og han er ei soning for syndene våre, 

ja, ikkje berre for våre, 

men for alle i heile verda.


Dette kan oppleves.
Hørte noen snakke om at ordet synd
kom fra ordet sund, som skiller øy fra fastlandet.
Synd er det vi gjør som skiller oss fra Gud.
Skiller oss fra godheten som Gud vil gi
til den som vil legge fra seg
elendighetene som Jesus har 
gjort opp for.

Ha en velsignet fin Dag 
i freden og gleden
ovenfra.

2 kommentarer:

  1. Det beste ting som har hendt meg. Å komme til Jesys og ble fylt av hans kjærlighet. Livet mitt ble aldri den samme.
    Hilsen
    Happy.blogg.no

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Joy i Happy bloggen :-)
      Så bra - Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Husker spesielt den gangen jeg la fra meg en og en plage ved Jesus-korset, - og noe så rart skjedde - plutselig kom kjærligheten, gleden og freden og "fylte meg". Det uoverkommelige tok Jesus bort. - Med Happy og Joy :-)

      Slett