søndag 23. februar 2020

Hva vil du Herre? - Jeg undres.



Jeg har skrevet et blogginnlegg,
og tenkte å ta det bort igjen -
Fordi jeg tenkte at
Gud ikke ville ha det der.
Tenkte -
at det ikke skulle leses mer.

Noen ganger merker jeg
at Gud leder meg,
slik at noen sender en melding
tilbake,
om at meldingen jeg sendte
må Gud ha minnet meg om -
Det jeg skrev var så viktig
akkurat der og da.

Jeg undres.
Gud kan lede
Deg og Meg.
Han vil at vi
er til
for hverandre
i gjerninger
som Han legger klare
for at vi skal vandre i dem.


Husker Daniel.
Han hadde en viktig oppgave.
Gud gav ham visdom,
slik at han fikk en av de viktigste
lederstillingene i landet.
Men
Han hadde tid
til å be til Herren,
tre ganger om dagen.
Uansett!
Også da det var dødsstraff
for å be til Gud.
Men Gud var med.
Uansett!
Hold dere nær til Gud,
så skal han holde seg
nær til dere,
Leser jeg i bibelen.
Det handler om
dine og mine valg,
hver eneste dag.
Jeg merker
at Gud ikke
gir meg den medgangen
jeg håper på.
Men jeg merker
at Gud er med.
Tror det er litt slik,
at Gud
ikke gir noe til meg 
for at jeg skal kose meg
for meg selv.
Men at Gud
gir velsignelse,
slik at andre merker det,
og jeg merker
at det er Gud 
som gir 
velsignelsene.
Tenk om -
Gud plutselig gir Deg,
mer enn
du kan klare selv –
fordi du gir videre -
slik at gavene fra Gud
ikke stopper opp.

Slik det stopper her,
for at du skal gå
å hente
hos Herren -
det Herren ønsker å gi deg.

Ikke fordi du syns du trenger det,
men fordi Herren ønsker å gi deg
det beste for deg
og de du møter.
Fordi
du har tid
til å være
tilkoblet
til Gud.

Noen ganger 

gir Gud
trøst, hjelp og oppmuntring -
når du virkelig trenger det.


Ønsker Deg 
en velsignet 
god uke -
fordi du er skapt
som nettopp Deg -
Fordi Gud
ville skape deg
som nettopp Den DU Er.


1 kommentar: