onsdag 18. juli 2018

HERRENS VELSIGNELSE - TIL DEG!


Ta imot
Herrens
velsignelse:



I dag leser jeg
Herren velsigne deg
og bevare deg.
Jeg stopper opp og tenker: 
dette er til deg.

Så tenker jeg
hm...
her er det noe feil.
Det er som om jeg 
må ta en ny runde
med meg selv
og Gud.

Herren velsigner meg
og bevarer meg,
sier det inne i meg.
Dette blir sterkt for meg,
Jeg kjenner at tårene
og gråten kommer,
fordi Gud kjennes så nær.

Herren velsigner
og
bevarer Meg.

Jeg leser videre:
Herren lar sitt ansikt
lyse over meg
og
er meg nådig.

Jeg stopper opp.
Og vet at
Gud selv sier dette til meg.
Jeg må fatte dette, tenker jeg.
Lyset fra Guds ansikt, -
lyser direkte fra Gud over meg.
Samtidig som Gud er nådig
og jeg er tilgitt - helt ufortjent.
Fordi alle mine synder og feil,
tok han
da han døde på korset for meg.

Kjenner jeg strever litt 
med å la ordene nå meg.
Må lese en gang til:
Herren lar sitt ansikt
lyse over meg
og 
er meg nådig.
-   -   -
Herren løfter sitt åsyn på meg
og
gir meg fred.

Så sier jeg til deg i dag:
Ta imot
Herrens velsignelse!

Nå kan Du velge
om du tar imot
Herrens velsignelse
slik det står skrevet
til Deg
øverst på siden.


Herren velsigne
Deg


4 kommentarer:

  1. Takk for at du deler og belyser.Jeg tror du har en spesiell gave,ved å gi videre av det du opplever av undring,nærhet og velsignelser...❤️

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! - Fordi du kommenterer, leste jeg det på nytt nå. I dag ble det så sterkt å lese at tårene spruter - av Guds nærvær. Takk! - Takk til Gud som gir ..........

      Slett
    2. Så godt å lese🥰

      Slett
    3. Takk! - Ja - velsignelse er flott å motta 🥰

      Slett