mandag 30. april 2018

Hvordan har du det - egentlig?





Takk, - Jeg har det bra!
I går bestemte jeg meg for og «bløffe»,
og svarte:
«Jo, takk, - jeg har det bra»!
Og så, - etterpå kjente jeg, -
Dette var ikke jug.
Jeg har det BRA!
Jeg kjenner liksom en velsignelse i livet, -
Kjenner at Gud ER, -
Og ikke bare at han er, -
Men også at han er god mot meg.
Tenker at Gud skapte meg slik, -
Fordi han vil ha meg som den jeg er.
Jeg takker deg Gud, -
Selv om ikke alt er lett.
Jeg kan også takke Gud for, -
At jeg alltid har et «forbedringspotensiale», -
Og at Gud vil være med meg,
Slik at jeg slipper å streve alene,
med alt det jeg ikke fikser.
Jeg syns det er litt stilig,
Gud sier til meg:
Jeg skapte deg til gode gjerninger,
Og de har jeg lagt klare akkurat for deg, -
Fordi det var du som skulle vandre i dem.

Tenker videre om det å ha det BRA:
I det siste har jeg lært noe om,
At det å ha det bra, -
Handler ikke om å sammenligne mitt liv med andre,
Sammenligne meg mot et perfekt liv og en måleskala,
mot det å være 100 % vellykket.
Det handler heller ikke om, -
Hva noen enkelte mener om meg.
I dag, - og hver dag, -
Handler det om meg,
Som er skapt 100 %
Og tilgitt 100 %.
Takk Gud!
Min egen skala er 100 %.
Og i dag går du sammen med meg Herre, -
I de utfordringene som er, -
Og de som kommer.

2 kommentarer:

  1. Mange gode tanker du deler her. Viktig å takke for det som er bra, og ikke sammenligne oss med andre.
    Siterer fra bordkalenderen av R.B Waale:
    "Jo mer vi takker, jo mer ser vi alt vi har å takke for. Takk gir varme til livet. Varme utvider."

    SvarSlett
  2. Takk Birthe!
    Ja, - Takknemlighet er viktig.

    I dag er det som om jeg får ta imot velsignelsen fra Herren.
    Så tenker jeg: "da har jeg grunn til å være positiv i min dag"

    Ta imot HERRENS VELSIGNELSE:
    4.Mos.6:
    24 Herren velsigne deg
    og bevare deg!

    25 Herren la sitt ansikt lyse over deg
    og være deg nådig!

    26 Herren løfte sitt ansikt mot deg
    og gi deg fred!

    SvarSlett