onsdag 26. juli 2017

Hvorfor meg Herre?




Hvorfor meg Herre?
Det er spørsmålet mitt i dag.
Hvorfor er jeg her?

Da ber du meg om å lese bibelteksten nedenfor. -
Og svarene bare kommer:
Først – ber du meg om 
å være glad i alle,
og ikke bare «på liksom glad i».
Så vil du at alt av det onde, -
det må jeg ikke ha noe med å gjøre, -
Men det gode, -
Det er akkurat som om du Herre sier:
At det gode, - Det har jeg gitt til deg.
Hold det opp, -
jeg har skapt deg som en del av det.
Så sier du videre:
Elsk hverandre inderlig som søsken,
sett de andre høyere enn dere selv.
Jeg liksom fornemmer, 
godheten din, -
At dette er noe av koden, -
Ja, kanskje nøkkelen 
til 
det gode livet.
 Så har du mere du vil si i dag Herre:
"Vær ikke lunken,
men ivrig.
Vær brennende i Ånden, -
tjen Meg!"
Det er som om du smiler varmt 
og «litt lurt», til meg.
Føler du sier 
at dette er en vesentlig del av oppskriften.
Kanskje du egentlig sier, -
at jeg må ta meg sammen.
Jeg takker deg; - Herre.
Fordi jeg har lært av deg,
at du vil det beste for meg.
Hjelp meg virkelig å være glad i Deg, Herre, -
Og holde fast på det du vil si meg, -
Da har du sagt, - 
at Du og Den Hellige Ånd, -
Dere vil komme og bo i meg, -
fordi du elsker nettopp meg.
Dette handler om det du vil med meg, -
Og mitt liv får henge sammen med ditt, -
Du er i meg.
Takk Herre!

Du viste meg i dag, -
Hvorfor jeg er til, -
slik jeg kan lese det en gang til:
-  -  -  -  -  -  -
I Rom.12.9-15
La kjærligheten være oppriktig.
Avsky det onde,
hold dere til det gode.
Elsk hverandre inderlig som søsken,
sett de andre høyere enn dere selv.
Vær ikke lunkne, men ivrige.
Vær brennende i Ånden, tjen Herren!
Vær glade i håpet, tålmodige i motgangen,
utholdende i bønnen.
Vær med og hjelp de hellige som lider nød,
og legg vinn på gjestfrihet.
Velsign dem som forfølger dere,
velsign, og forbann ikke.
Gled dere med de glade
og gråt med dem som gråter.

  



Minutter med Herren.

Jeg trenger tid med Herren,
- hver dag.
Har du 5 minutter til Herren?
Dette handler om deg og meg 
og tiden vår.
Dette handler også om, -
forholdet vi har til han som har skapt oss.
Han som har kraft til å……
Ja, - hva har han kraft til i livet ditt,
og i dine relasjoner???

Herren spør deg:
«Hva vil du jeg skal gjøre for deg?»

Eller:
Kanskje du går glipp av 
noe av det gode 
mesteren vil gi 
Deg, -
Fordi du bare hadde tid, -

i fem minutter?



Dette ovenfor
har jeg skrevet for lenge siden.

Tenker på deg som leser.
Tenker på meg.
Vi er helt forskjellige.

Jeg tenker videre
at Gud er den samme for oss begge,
samtidig er han der for Deg.
Han møter Deg,
slik det passer best for Deg,
hvis du vil.

Jeg merker Gud.
Noen ganger 
virker det ikke som om Gud og jeg har kontakt.
Andre ganger er det som om Gud er nær,
når jeg leser i bibelen, ber, går, sykler,
når jeg møter noen,
når jeg er stille.

Plutselig
merkes
GUD.

Kanskje fordi du virkelig vil?

Kanskje fordi Gud 
virkelig
ønsker
å
møte
DEG!

Lykke til!

Ha en god velsigent
sommer -

høst
vinter
vår
sommer
når den kommer!
..........

Jeg bruker: 
http://www.bibel.no/
dagens bibelord

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar