torsdag 30. juni 2016

"Skynd deg," sa Jesus.


"Skynd deg," 
sier Jesus, 
"for i dag 
må jeg ta inn 
hos deg"

-    -    -

Det er så lett å tenke,
at dette er ikke for meg, -
nååå.



Jeg kjenner inne i meg
at dette er for meg, -
nååå.

Jesus som 
«tar inn hos meg»
for å gi
glede
og
frelse.

Og så skjer DET, -
at
gleden og frelsen
merkes.

Merker du det ikke?

Han som teksten handler om,
syns det var vanskelig å se Jesus.
Men han sprang dit han visste 
at Jesus ville komme,
for å kunne se 
Ham.

Noen ganger
må du passe på
å komme dit
du vet at Jesus
er.

Så plutselig
møter du Ham
som gir 
glede og frelse.

Komme dit Jesus er?
Nååå?
Der du er - 
akkurat nååå?

Noen ganger, -
sier Gud noe,
til noen, -
for at de skal si det videre
til Deg.

Noen ganger, -
sier Gud noe, -
direkte til 
Deg.

Noen ganger, -
forstår du 
hva Gud sier 
til Deg,
fordi
du ønsker
å høre det.



Noen ganger, -
er det Du
som forteller
det Gud vil si,  -
fordi du 
hører Ham.

Noen ganger, -
stopper du opp, -
slik at du hører, -
Gud 
som sier noe
til 
Deg.


Nååå
?


Les Luk 19,1-10 i nettbibelen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar