lørdag 21. november 2015

Er det bare meg det kommer an på?

Dette har vært en god uke.
Gode seminarer,
Gode samtaler og
Gode mailer.
Takk til dere som ga noe,
slik at uka mi ble bra.

Det er meg det kommer an på,
sa Gyrid Beck Solberg
i et fantask foredrag på mandag.

Hun snakket om at jeg kan gjøre det
bitte litt bedre hver dag.
Og når det har gått en uke
har det skjedd en forbedring.

Litt og litt bedre hver dag,
 - etter en uke,
 - en måned. 
Så har det skjedd
en positiv forandring, -
I LIVET MITT.

Hvor har han det fra?
Kan spørsmålet være.

Faktisk - "Jesus sa meg noe viktig i dag",
i dagen bibelord fra www.bibel.no:
«Derfor er enhver skriftlærd som er blitt himmelrikets disippel, 
lik en husherre som henter fram nytt og gammelt av sitt forråd.»

Ja, - Gyrid, -
Det er meg det kommer an på.
Og jeg må bestemme meg for å hente,
kraften og inspirasjonen
fra et sted.

Og jeg kommer tilbake til "noe av det jeg lever etter":
Hold dere nær til Gud,
så skal han holde seg nær til dere. (Jak.4.8).

Deretter er det trist og vanskelig å lese fortsettelsen,
etter dagens bibelord.
Det rør meg,
en slags fortvilelse.

Men jeg sier til Gud:
Jeg vil ta utfordringen, Herre Gud.

Jeg har bestemt meg:
Jeg har tro på DEG GUD.

Dagens bibelordet var fra Mat. 13.58
Og på grunn av deres vantro 
var det ikke mange mektige gjerninger 
han gjorde der.

Ja, - "Det er meg det kommer an på"
Gud er den samme,
uansett.
Med åpne armer
og godhet
FOR MEG.


Og fordi jeg har tro på Gud,
så er han her.

GUD VIRKER!


Tenker også:
Jeg må våkne.
Det var på hjemplassen,
at Jesus ikke gjorde
mektige gjerninger.

Kjære Jesus:
"La ikke det vanlige,
det trygge nettverket mitt,
stenge for det du vil gjøre.
La din godhet virke,
slik at vi,
merker DIN GODHET.

TAKK HERRE,
Alt er mulig for DEG!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar