tirsdag 22. september 2015

Bare godhet?


Dette blogg-innlegget
ble borte
uten at jeg mente
å ta det bort.

En blogg-venn
hadde lagt merke til
at den ikke "var mer."

Her kommer den tilbake.

Det minner meg om:
At jeg blir lagt merke til,
selv om jeg
ikke vet det.

Og jeg vet at
et lite smil fra deg
"varmer"
uten at du vet
hvilken betydning
ditt smil har
for de du møter.

INNLEGGET 
SOM BLE BORTE:



For noen måneder siden siden skrev jeg om Guds godhet,
som skal følge meg.

Men en dame sa:
"Dette er ikke godt å lese,
fordi det er ikke slik"

Jeg kjenner på det samme,
Det er ikke bare godhet som følger meg.

Men hvor er "mitt fokus," -
når jeg sier til meg selv, -
bare elendighet følger meg?

Og jeg kan ikke si til deg som er i "elendigheten":
"Bare se på Gud og det gode".

Selv er jeg i en vippeposisjon,
mellom det å kjenne på det håpløse,
og det å kjenne Guds Godhet.

Ja, du ser lyset, 
sier du kanskje.
Ja, jeg ser lyset, 
kan jeg svare
.......


.......

Ny i dag:

 Gled dere alltid i Herren! 
Igjen vil jeg si: 
Gled dere!  

La alle mennesker få merke 
at dere er vennlige. 
Herren er nær.  

Vær ikke bekymret for noe! 
Men legg alt dere har på hjertet, 
fram for Gud. 
Be 
og kall på ham 
med takk.  

Og Guds fred, 
som overgår all forstand, 
skal bevare deres hjerter 
og tanker 
i Kristus Jesus.


Til slutt, søsken: 
Alt som er sant og edelt, rett og rent, 
alt som er verdt å elske og akte, 
alt som er til glede 
og alt som fortjener ros, 
legg vinn på det!
Og alt dere har lært og tatt imot, sett og hørt hos meg, 
gjør alt dette! 
Så skal fredens Gud være med dere.

Dette sier bibelen til oss i Fil.4
Ofte er det som om jeg merker at 
det er Gud som gir meg 
glede og oppmuntring.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar