fredag 22. mai 2015

Tilgitt igjen


En nær Gud opplevelse,
slik jeg opplevde det.
Etter jeg hadde sagt noe feil.
Etter en kort natt søvn,
leste jeg "dagens bibelord", 
og sovnet mens jeg satt å skrev ned tankene mine:


Det skurrer i livet mitt, Herre.
Det er noe om tilgivelse, -
Noen sår som ikke blir borte.
Bibelen sier til meg:
Skynd deg, -
kom overens med motparten din
mens du ennå er sammen med ham på veien.
Dette er for vanskelig, -
Jeg fikser det ikke Herre.
Så sovner jeg, - 
midt i mine vonde tanker og følelser.
Plutselig smeller det, - 
og jeg er lys våken. -
Det er som om det virkelig skjer.
Jeg ser en liten, fin ball, 
med lilla sløyfe, -
som kommer fra der jeg sitter,
og eksploderer ute i lufta,
som et flott fyrverkeri.
Og ballen blir helt borte.

Ja, - barnet mitt, -
sier Herren,
Det er slik det er.
Klumpen inne i deg, -
Den er ikke mer, -
Du tok den frem i lyset, -
Og
nå er den helt borte, -
Den har blitt til ingen ting.

Fordi:

Alle feiltrinn, -
Tok jeg med meg, -
Da jeg døde på korset, -
FOR DEG!



Mark.11,25-26  
Dagens bibelord den dagen.
Fra www.bibel.no
Dette er også gjengitt 3/1-14

Bildene er fra 17.mai i Tønsberg

2 kommentarer:

  1. Nåde over nåde.

    Leser deg alltid, men ikke alltid krefter til å legge igjen en liten pip.

    Velsigna pinse

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk!
      Tror det har vært en velsignet pinse :-)
      En velsignelse virker
      Og vi vet ikke hvordan

      Gud velsigne Deg, Jesuskvinne

      Slett