tirsdag 8. juli 2014

Dagens bibelord

I dag er dagens bibelord 
fra salme 139 av kong David:

Herre, du ransaker meg og du vet –
        
du vet om jeg sitter eller står,
          på lang avstand kjenner du mine tanker.
        
Om jeg går eller ligger, ser du det,
          du kjenner alle mine veier.
        
Før jeg har et ord på tungen, Herre,
          kjenner du det fullt ut.
        
Bakfra og forfra omgir du meg,
          du har lagt din hånd på meg.
        
Det er et under jeg ikke forstår,
          det er så høyt at jeg ikke kan fatte det.
        
   
Ransak meg, Gud, og kjenn mitt hjerte,
          prøv meg og kjenn mine tanker!
        
Se om jeg følger avguders vei,
          og led meg på evighetens vei!



Hvorfor er livet,
slik det er?





I dag «snublet» jeg over noen vers fra bibelen, 
som jeg ikke kan huske jeg har lest før:

Forkynneren 8.17
    jeg så at mennesket
ikke kan fatte det Gud lar skje,
alt det som hender under solen.
Hvor mye han enn strever og gransker,
finner han ikke ut av det.
Selv om den vise sier at han forstår,
fatter han det ikke.


Hva forstår jeg,
Og hva erfarer jeg? 
Jeg leser fra bibelen:

Jak.4.8
Hold dere nær til Gud,
så skal han holde seg nær til dere.

Og

Jak.4.2-3
Dere har ikke,
fordi dere ikke ber. 
Dere ber,
men får ikke,
fordi dere ber galt.
Dere vil sløse det bort i nytelser.

Og

I Joh.15.16-17 sier Jesus:
jeg har utvalgt dere
og satt dere til å gå ut
og bære frukt,
en frukt som varer.
Da skal Far gi dere alt
dere ber om i mitt navn.
Dette er mitt bud til dere:
Elsk hverandre



Kanskje er det
når livet leves for andre,
og med Gud,
At Guds velsignelser virker?




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar