mandag 6. mai 2024

Hjemveien

 

Jøkelfjord
Jeg fant "hjemveien" i dag, 
som jeg skrev da jeg åpnet hjemveien -
for 10 år siden:

Hjemveien

Nå er «hjemveien» åpnet, -

Skal du samme vei?

Da kan vi gjerne gå en bit i følge.

Er du sliten, sier du?

Kanskje vi kan bære noe av det tunge sammen?

Å, jeg må bare fortelle, -

Jeg går sammen med en som alltid er her, -

Han er bare helt fantastisk, -

Jeg hadde så mye tungt å bære, -

Og han, -

Han tok alt sammen, -

Jeg ble så «letta», -

Og da er det bare fint å kunne bære sammen med deg.

Er det så enkelt for deg, sier du kanskje.

Nei, - nei, - nei, - livet er ikke enkelt.

Plutselig får jeg tungt å bære, -

Og plutselig merker jeg, -

Det er en som går ved min side,

Som ønsker å hjelpe.

Så er vi på «hjemveien» da, -

Du og jeg og -

Han som bærer oss -

Når veien er for tung å gå.

 

Jesus sier:

Kom til meg,

alle dere som strever

og bærer tunge byrder,

og jeg vil gi dere hvile.

Mat.11,28

Jøkelfjord


Arctic Fjordcamp Burfjord


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar