onsdag 14. september 2022

MIDT PÅ NATTA!

Klokken er midt på natta.

Jeg er litt syk,

Men jeg gleder meg til nå.

Fordi

Du er Her

Og Gud er Her

 

Jeg gleder meg til nå.

Plutselig

Kan du glede deg sammen med meg.

I går var det en svært slitsom dag.

Jeg hadde besøk av en,

Som jeg vurderte å kaste ut.

Han fortalte meg om feila mine,

Som gjør at jeg ikke har kommet lenger enn jeg har

I gründer firmaet mitt.

Jeg eier det 100 %,

Men det er på en måte ikke mitt,

fordi jeg ønsker at Herren skal...

Ja - egentlig -

jeg ønsker at Herren skal være med i alt.

Jeg gleder meg til nå,

Fordi nå kan jeg fortelle Deg noe om…

- Egentlig kan ikke jeg si deg noen ting.

Men plutselig


- Jeg vet ikke om det er nå

Men plutselig

Er Gud her

Fordi jeg er glad for at du er her

Jeg er glad for at Gud gir meg positive tanker.

Plutselig

Kommer tanker

Om at jeg ikke skal være bekymret.

Plutselig

Husker jeg noen bibelvers:

Gled dere i Herren

All tid,

Igjen vil jeg si:

Gled dere.

La alle mennesker få merke at dere er vennlige,

Herren er nær.

Vær ikke bekymret for noe,

Men legg alt dere har å be om,

Frem for Gud

I bønn og påkallelse

Med Takk.

Og Guds fred

Som overgår all forstand,

Skal bevare deres hjerter og tanker

I Kristus Jesus.

 

Ikke farlig om vi ikke forstår dette,

Det er ikke til å forstå.

Men plutselig merkes

At Gud ikke har glemt Deg

Eller meg.

 

En sa til meg at det må ha vært en engel.

Han som syklet der jeg syklet

På veien til jobb.

Han som lurte på hva jeg jobbet med,

Og jeg fortalte at jeg jobbet med en ide jeg hadde fått ovenfra.

Han svarte:

«Da har du uante muligheter»

Det var en vanlig mann,

Som var lærer.

Som plutselig var en engel,

Der jeg syklet en annen vei en jeg pleiede.

Plutselig

Er du en engel

For den du møter.

Kanskje for meg

Fordi du er her nå.

 

Plutselig

I dag

Vet jeg

At gründerfirmaet

Har uante muligheter.

 

Det er ikke noen sovepute.

Det er ikke noe jeg forstår.

Men jeg tror på en Gud som er med,

Og lar meg gå i de gjerningene

Han legger foran meg.

 

Plutselig

Er det Du

Som går i de gjerningene Herren legger foran deg.

Plutselig

Er det du

Som har betydning for meg

Eller for en annen

Fordi Gud sendte deg –

En engel.



2 kommentarer:

  1. Jeg tror det kan dukke opp mange slike "engler" på din vei. Kanskje for å gjøre deg sterkere i troen på deg selv.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for du er innom her - Takk for gode kommentarer fra Deg. MinsteBrorKlem

      Slett