fredag 4. februar 2022

For tidlig - eller for sent? Ikke for Gud - kanskje?

 




Maria -

hun fikk barn alt for tidlig.

Sara og Elisabet -

fikk barn alt for sent.

Alle visste

at dette ikke gikk an.

Men noen visste

noe om Gud –

som egentlig ikke gikk an.

 

Da Jesus skulle reise fra dem

tvilte noen av hans nærmeste.

Slik som du og jeg

også kan gjøre.

Da sier Jesus til oss:

«Jeg har fått all makt

i himmelen og på jorden.

Gå derfor

og gjør alle folkeslag

til disipler:

Døp dem til Faderens og Sønnens

og

Den Hellige Ånds navn

og lær dem

å holde

alt det jeg har befalt dere.

Og se,

jeg er med dere

alle dager inntil

verdens ende.»

 

Vi tar med oss på veien videre:

Gå…

og lær dem…

og Jesus

er med deg

alle dager…

Mat.28

https://bibel.no/nettbibelen

2 kommentarer:

  1. Min bønn også at vi kan være Guds talerør. At Guds gjerning blir sett i oss. Må Gud lede oss og tale gjennom oss! Ha en velsignet dag min bror!

    SvarSlett
  2. Happy-takk til deg, og til Gud som hører denne bønnen, som vi ber sammen:
    At vi kan være Guds talerør.
    At Guds gjerning blir sett i oss.
    Må Gud lede oss og tale gjennom oss!

    Ef.3,20
    Han som virker i oss med sin kraft
    og kan gjøre uendelig mye mer
    enn det vi ber om og forstår

    Herren velsigne deg og bloggen du skriver, gode søster i Herren!

    SvarSlett