tirsdag 2. november 2021

I tro - leste jeg - om Sara.......

 


I tro, -

leste jeg om Sara og Abraham.

De gikk i troen

på at Gud

skulle velsigne dem.

De gikk i tro

selv om de visste

at de selv ikke ville oppleve det.

De stolte på Gud,

De tvilte på Gud

og

De opplevde Guds nærhet.

Akkurat slik som

du og jeg

kan,

om vi vil.

 

Om vi vil

prioritere

tid

til Herren.

Kanskje du og jeg

skal slippe å ta eller hente

noe fra Herren.

Men skal forvente,

at han gir.

Kanskje ikke det er

akkurat når du syns

du trenger det,

men når Gud selv

ser

at det er best for deg.

Jeg har lest om Herren 

som gir velsignelse,

fordi det gis videre.

Velsignelse til Deg og Meg,

kan stoppe opp.

Men velsignelse

som gis videre,

den du får fra Herren

og deler med den Du møter, -

Den er uendelig.

Akkurat slik han svarte meg,

da jeg sa 

at jeg hadde fått en ide ovenfra.

Den ukjente mannen

jeg traff på sykkelstien.

Han sa meg:

«Da har Du

uante muligheter»

-

Fordi jeg sa

at jeg hadde fått ideen

ovenfra.


Skrevet etter å ha lest

dagens bibelord i

Hebr.11,11-16

fra

https://bibel.no/Nettbibelen/dagens-bibelord


2 kommentarer:

  1. Det er så sant at velsignelsen vi får bør også gis videre. Vi er kanaler av velsignelser og ikke lageret. Gud har gitt og vi bør også gjøre det. En god påminnelse ��

    SvarSlett