torsdag 20. desember 2018

Du og jeg og julen, på slump liksom?




Du og jeg
og
julen.

Hvordan er sammenhengen?

For så høyt har Gud elsket Deg, -
husker jeg noe om fra Joh.3,16, -
at han gav sin eneste sønn -

Hm
en gave -
for frelse
og 
evig liv.

En gave?


Hm
Dette minner meg om julen.
Jeg kan velge -
å ta imot gaven -
jeg kan velge å ikke pakke opp 
eller ikke ta gaven i bruk -
Jeg kan også velge
å ikke være der gavene gis bort.

Jeg tenker.......
han som skapte alt,
er så glad i meg...


Dette er gaven vi feirer jul for.
Jeg forstår deg,
hvis du syns dette er for usikkert
og ikke til å forstå.
Samtidig kan jeg ikke la være
å si deg noe mer
om min opplevelse
av dette med Jesus og Gud.
Fint med evig liv der alt er bra,
men…….
For meg handler det om
å ta imot
velsignelsene
ovenfra.
En Gud som ikke kommer
med de lettvinte løsningene,
men som ønsker
å hjelpe
gjennom de vanskelige dagene.
En Gud som plutselig merkes,
fordi jeg skal få lov å være til
for de rundt meg.
Gud som plutselig trøster meg.
Som plutselig sender en.
En Gud som innspirer meg.
Tett ved sida mi går Jesus,
synger vi i en sang.
Noen ganger
er det som om det
kan merkes.  

1 kommentar: