lørdag 22. april 2017

SE LYSET




Se lyset!


Jeg forstår ikke Herre.
Du har sagt at plagene våre,
og sykdommene tar du.
Og de samme tegn og under som du gjorde,
Skal også vi gjøre.
Har du lurt meg?
Er det noe feil med meg?
Menigheten vår, - vi fikser det liksom ikke?
Svar meg Herre!
-   -   -   -   -   -   -
Da er det som om skaperen fra det høye svarer meg:

Mitt barn,
jeg er alltid hos deg.
Hold deg nær til meg,
Så skal jeg holde meg nær til deg.
Du forstår stykkevis og delt, -
Og når du holder deg nær til meg, -
Viser jeg deg noe nytt.
Jeg vil vise deg glimt fra meg,
hver eneste dag.
Selv på din mørkeste dag.
Se på lyset.
Jeg er lyset!

-   -   -   -   -   -   -

Herre du har sagt at ditt ord er en
lykt for min fot og et lys for min sti.
Hm…
Takk for svaret, - Herre!
Ditt ord lyser opp på veien, -
Slik at jeg ser det jeg trenger, 

for å gå videre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar