mandag 16. juni 2014

Glede


Gled dere alltid i Herren!
Igjen vil jeg si:
Gled dere! 
La alle mennesker få merke at dere er vennlige.
Herren er nær. 
Vær ikke bekymret for noe!
Men legg alt dere har på hjertet, fram for Gud.
Be og kall på ham med takk. 
Og Guds fred,
som overgår all forstand,
skal bevare deres hjerter og tanker
i Kristus Jesus.


     Til slutt, søsken:
Alt som er sant og edelt,
rett og rent,
alt som er verdt å elske og akte,
alt som er til glede
og alt som fortjener ros,
legg vinn på det! 
Og alt dere har lært og tatt imot, sett og hørt hos meg, 
gjør alt dette!
Så skal fredens Gud være med dere.

--------------------

Dette er fra Paulus brev til filipperne kap. 4


"Sideblikk-tanker":
Passer det å ta med nest siste setning i denne teksten, - her? -
tenker jeg.
Og det blir som om "den indre stemmen sier"
at dette hører med,
og minner oss om at,
det Paulus skriver og det som står i bibelen, -
er til hjelp for oss.
Og også andre rundt oss,
kan gi oss noe fra GUD.


....................Så skal fredens Gud være med dere.

Sier Gud til DEG i dag.

7 kommentarer:

  1. Om jeg kan spre en liten glede til deg, så er det vel kanskje det at jeg nettopp i dette øyeblikk tenkte på deg, og bloggen din. Så pussig at du skrev dette om glede, akkurat nå, i dette øyeblikk når jeg satt å leste. Glede er noe det blir mer av, jo mer man deler med hverandre. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Lars, - Gode Venn!
      Ja, - deling av glede "løfter oss" :-)
      Og dele er egentlig et fantastisk ord.
      Å dele fra live, - det gir oss noe, - sammen.
      Å dele ideer, - gir økte verdier?
      Ja, - vi deler:-)

      Slett
  2. God påminnelse, takk dyrebare du!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Cecilie!
      Dette gjorde godt å bli minnet på:-)
      Igjen TAKK!

      Fant dyrebar her også:
      1.Pet.3, 3-4
      La ikke ytre stas, som frisyrer, gullkjeder og fine klær, være det som pryder dere,
      men hjertet,
      det skjulte mennesket
      med sin milde og rolige ånd,
      som er uforgjengelig
      og dyrebar for Gud.

      Slett
    2. forunderlig at du nevner akkurat det verset. Jeg satt og tenkte på bl.a. Herrens skjønnhet og hellighet i går kveld, at skjønnheten er fanget opp av og finnes i hans hellighet- og at slik er det i våre liv også. Akkurat det verset tenkte jeg på i den sammenhengen, at hellighet skaper en skjønnhet som kanskje ikke fanger verdens øyner, men som trekker Guds øyne til oss. Husker ikke hvor verset står og hvilken oversettelse det er fra, men jeg har alltid blitt fasinert av dette: "Tilbe Herren med skjønnheten av et hellig liv". Jeg må nok finne lappen igjen og sjekke sted og oversettelse ;)

      Slett
  3. FORUNDERLIG
    Skriver Cecilie.
    Det er det fine, -
    Gud er forunderlig.
    Det skjer merkelige, (gode) ting
    Når vi slipper Gud til, i livet vårt.

    Jeg "prøver" å slippe Gud til i livet mitt
    Og det skjer forunderlige ting rundt meg
    Det gir meg ikke et enkelt liv
    Men jeg merker
    VELSIGNELSENE
    Og
    Forunderlige ting
    bare skjer.

    Tror det er fordi
    GUD ER GOD!

    SvarSlett
  4. Fredens Gud - det var hva jeg festet meg ved i dag. Han er virkelig det!! En som gir ro på innsiden.

    SvarSlett