torsdag 26. september 2024

NÅ ER DET NY TID.

 


Nå er det ny tid.

Jesus kan være alle steder samtidig, 

Ved sin Hellige Ånd. 

Derfor er Jesus her nå. 

Hm 

Vil det si at Jesus er her jeg er

her

Nå?

Jesus kom igjen til Kapernaum,

leste jeg.  

Leste om gutten

som var så syk

at han holdt på å dø. 

Jesus sa: 

«Gå hjem,

din sønn lever.» 

Gutten ble frisk i samme stund. 

Ved en bønn til Jesus - 

Ved ord fra Jesus. 

Tenk om 

Jesus er hos deg..

Nå? 

Tenk om

Jesus svarer på din bønn..

Nå?

I boka:

"Han bærer deg" 

av Rita Aasen.

Leste jeg i dag om ei som hadde store plager.

Forfatteren og den andre kvinnen, minnet hverandre om det Jesus sa:

"Det to av dere på jorden 

blir enige om å be om,

skal dere få av min far i himmelen"

Mat.18, 19-20

De ba der i telefonen

og morgenen etter var denne kvinnen helbredet.


Jeg opplever 

Noen ganger,

Ja, egentlig ganske ofte, 

At svarene ovenfra

Ikke kommer

Slik jeg ønsker. 

Samtidig 

Har jeg erfart noe om 

At Gud er med meg. 

Samtidig  

Sier skriften at Gud/Jesus/Den Hellige Ånd 

Vil lære oss 

Gjennom bibelen 

Gjennom andre 

Gjennom bønn 

Gjennom tanker vi får. 

Samtidig vet jeg

at dersom jeg hadde fått alt jeg ønsket meg

av Gud, 

Da vet jeg

At da hadde jeg

gått glipp av undervisning 

Og rettledning fra Herren,

Som jeg har fått

i de vanskelige dagene. 

Hvis jeg hadde fått alt jeg bedt om,

Da kunne jeg blitt selvgod. 

Da ville jeg manglet den erfaringen 

Av den motgangen  

Som trengs 

For å skrive 

dette til deg 

Nå. 

 

Leste fra Johannes 4, 46 +  

i www.bibel.no 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar