søndag 23. juni 2024

Jeg tenkte på deg

 


Jeg tenkte på deg,

og sendte noen linjer.

I dag tenkte jeg på deg igjen.

Undres over

hvor er Du

I livet ditt.

Når du ser noen linjer fra meg

undres du kanskje?

I dag er jeg her.

Akkurat nå

Er jeg innom Deg.

Jeg undres over

Hvordan Du har det.

Hvor går din vei?

Vi kan gå i kaos-veien

eller

plutselig

kan vi stoppe opp.

Plutselig

kan vi være sammen akkurat her.

Plutselig

kan vi minne hverandre om,

At Gud er Her

og ønsker å tilføre

Deg og meg

Noe positivt.

Nå er vi her,

Og vi minnes Jesus som sier til oss:

«Min fred gir jeg dere»

Vi stopper opp

Ønsker liksom at det skal virke

«kom til meg alle dere som strever

Og har tungt å bære»

Jeg går til bibel.no

"Jeg vil gi dere hvile."

Sier Jesus videre.

"lær av meg,

for jeg er mild

og ydmyk av hjertet,

så skal dere finne hvile

for deres sjel"

Jeg hoppet over

Noe som Jesus også sies til oss i Matteus 11:

«Ta mitt åk på dere … 

For mitt åk er godt og min byrde lett.»

Hm

Gud kan minne deg og meg på resten.

Noe om at vi er skapt til en hensikt

Plutselig

Er det en

Der du er

Plutselig

Er det en god gjerning

Gud har lagt foran deg

Fordi det er du

Som betyr en forskjell

For den du møter.

Plutselig merkes

At Jesus gikk sammen med deg 

i dette åket.

Plutselig merkes at byrden var lett.

Den du møtte

gjorde du livet lettere for.

Samtidig kjente du inne i Deg:

Den du møtte

Gav noe tilbake.

 

Plutselig

I dag

og 

hver dag,

passer disse gode ordene fra Bibel.no:

Ef.2, 8-10

For av nåde er dere frelst, ved tro.

Det er ikke deres eget verk,

men Guds gave.

Det hviler ikke på gjerninger,

for at ingen skal skryte av seg selv.

For vi er hans verk,

skapt i Kristus Jesus

til gode gjerninger,

som Gud på forhånd har lagt ferdige

for at vi skulle vandre i dem.

 

Jak.4,

Hold dere nær til Gud,

så skal han holde seg

nær til dere.

 

Fil.4, 4-6

Gled dere alltid

i Herren!

Igjen vil jeg si:

Gled dere!

La alle mennesker

få merke

at dere er vennlige.

Herren er nær.

Vær ikke bekymret for noe!

Men legg alt dere har på hjertet,

fram for Gud.

Be og kall på ham med takk.

Og Guds fred,

som overgår all forstand,

skal bevare

deres hjerter og tanker

i Kristus Jesus.

 

Hvor er du?

Her er vi

Nå.

Ta imot

Herrens velsignelse:

 

Herren velsigne deg

og bevare deg!

 

Herren la sitt ansikt lyse over deg

og være deg nådig!

 

Herren løfte sitt ansikt mot deg

og gi deg fred!

1 kommentar:

  1. Vakre ord :-)

    De vi møter på vår vei, møter vi for en grunn. Noen skal bare lære oss noe, vise oss noe, mens andre skal være med oss videre på veien. :-)

    SvarSlett