tirsdag 28. mai 2024

DE SISTE VIKTIGE ORDENE

 


Hva var de siste ordene?

Hva betyr de for deg?

Her er noen av de siste ordene han sa

før han reiste:

«Og se, jeg er med dere alle dager inntil verdens ende.»

 Og se, jeg sender over dere det som min Far har lovet.

Dere blir utrustet med kraft fra det høye.»

 

Jeg traff en kvinne i går,

som trodde på denne kraften.

Hun fortalte at hun hadde møtt en annen kvinne,

som hadde mistet mannen sin.

Denne enken var slik tynget av sorg

at hun omtrent hadde sluttet å spise.

Nå hadde det gått så langt at ledd

hadde begynt å verke og fungerte dårlig.

Enken hadde et trist drag over ansiktet

og hele kroppen.

Kvinnen jeg kjenner prøvde å spørre Gud,

om Gud ville noe med denne enken.

Om Guds kraft fra det høye

kunne hjelpe.

Det endte med at der og da,

ble det bedt til vår Herre for denne enken.

Plutselig

var det en varme og godhet

som kom inn i rommet og rørte ved henne.

Hun kjente en varme som hjalp leddene,

og noe enda større,

Det kom en glede fra Herren,

som disse to kvinnene merket der og da.

En ubeskrivelig glede som virket.

Hvorfor?

Det var en kvinne

Som hadde tid til

å leve nær Gud.

Hun hadde tid til å lese i bibelen og be

til han som skapte verden,

Og som ser deg nå.

Hun brukte tid til å være sammen med andre,

sammen om troen på Gud.

Sammen om å prøve å finne ut hva Gud vil for oss.

Hun hadde tid til å møte en enke

som ikke syns livet var verdt å leve.

Så var det Gud selv,

Skaperen,

Som møtte en enke

med helbredelse, glede og fred.

Husker Jesus sa:

«Min fred gir jeg dere».

 

Dette handler om Gud.

Det er som om dette sier oss noe om

Det Jesus sa:

«Hvis dere blir i meg

og mine ord blir i dere,

be da om hva dere vil,

og dere skal få det.»

Og

«Dere har ikke utvalgt meg,

men jeg har utvalgt dere

og satt dere til å gå ut og bære frukt,

en frukt som varer.

Da skal Far gi dere alt dere ber om i mitt navn.

Dette er mitt bud til dere:

Elsk hverandre!»

Fra Joh.15 sier Jesus i v.7, 16 og 17 i

https://bibel.no/  

 

Kvinnen over

Hadde forstått noe om

Å ta imot Guds godhet

Og gi den videre.

En godhet som fortsetter

fordi hun og andre

ikke lar kraften stoppe opp.

En kraft fra det høye,

Som virker i deg

i den grad du tar den imot

og gir den videre.

Jesus sier i Joh.14,27:

Fred etterlater jeg dere. 

Min fred gir jeg dere, 

ikke den fred som verden gir. 

La ikke hjertet bli grepet av angst og motløshet.





2 kommentarer:

  1. Det er godt når man finner fred inni seg selv. Jeg vil tro at det å føle nærhet og helbredelse handler mye om å bli sett og forstått?

    SvarSlett
  2. Takk Kari
    Gode ord du nevner:
    FRED - NÆRHET - HELBREDELSE - SETT OG FORSTÅTT
    Det er som å bli sett, når du skriver her.
    Samtidig er det fint å tenke på, at når vi leser noe hos hverandre,
    ser vi noe hos den andre :-)

    SvarSlett