fredag 28. desember 2018

Hva betyr det for deg og meg?



Det med Jesus
og Gud?
Hva betyr det for oss?

Noen ganger
forstår vi ikke Gud.
Vi leser om at det hjelper å be, -
og vi tror det
-
kanskje?
-
Noen ganger
forstår vi ikke Gud, -
fordi det er sååå stille
fra den kanten.

Se, - himmel gjennom stein. 

Så minnes jeg
flere ganger i bibelen,
at svarene kommer.

Noen ganger
kom det svar fra Gud,
ved at noen fikk barn,
da alle visste at det var umulig.

Noen ganger
måtte folk vente lenge, -
veldig lenge
på svar fra Gud.

Noen gikk
40 år i ørkenen. -
syns du det var rart
at de ble leie
selv om Gud sørga for dem?

Noe gav ikke opp.

Noen trodde på Gud.
Noen merket at Gud var med dem,
Ja,
Noen så at
noe skjedde
som ikke var mulig.

Noen trodde
at dette var Gud.

Du må velge,
eller må du det?
Å ikke velge,
er også et valg,
-
for noen.

Jeg har valgt,
selv om det
noen ganger
kan kjennes ut som om
dette er som å vandre i ørkenen.

Noen ganger
merker jeg Gud.
Derfor kan jeg ikke
la være
å tro
at
Noen ganger
hjelper Gud.

Noen ganger
tror jeg
at Gud
Er
Der Du Er


Noen ganger
ønsker jeg å oppmuntre Deg.
Noen ganger
ønsker Skaperen selv å oppmuntre deg
og gi deg av sin glede, -
Alltid???

I Joh.14 sier Jesus
til De som ønsker… :
Fred etterlater jeg dere.
Min fred gir jeg dere,
ikke den fred som verden gir.
La ikke hjertet bli grepet
av angst
og
motløshet. 

Og

4.Mos.6
22 Herren sa… :
23 … Dere skal si til dem:
24 Herren velsigne deg
og bevare deg!

25 Herren la sitt ansikt lyse over deg
og være deg nådig!
26 Herren løfte sitt ansikt mot deg
og gi deg fred!

Fil.4,4-6
Gled dere alltid i Herren!
Igjen vil jeg si:
Gled dere!
La alle mennesker få merke
at dere er vennlige.
Herren er nær.
Vær ikke bekymret for noe!
Men legg alt
dere har på hjertet, fram for Gud.
Be og kall på ham
med takk.
Og Guds fred,
som overgår all forstand,
skal bevare deres hjerter
og tanker
i Kristus Jesus.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar