mandag 19. november 2018

Jesus kommer, Der Du Er


Malt av Monica Thordén Haug

Jesus kommer forbi
hos deg nå.
Du kan snu deg å gå.
Eller
Du er interessert 
og følger med på
om det skjer noe.
Eller
Du roper at han må se 
dine behov.

Så stopper Jesus,
han ber deg om å komme.
Kanskje du ikke klarer 
å komme til Ham
uten hjelp?
En hjelper deg bort der Jesus er.

«Hva vil du 
jeg skal gjøre 
for deg?»
spør Jesus.

Plutselig forstår du -
at alt er mulig
for den som tror.

Og Han hjelper 
Deg.

Malt av Monica Thordén Haug

19.11.2018

Dagens bibelord fra www.bibel.no
Da Jesus nærmet seg Jeriko,
satt en blind mann ved veien og tigget.
Mannen hørte at det var mye folk på veien,
og spurte hva som sto på.
De svarte ham:
«Jesus fra Nasaret kommer forbi.»
Da ropte han:
«Jesus, du Davids sønn,
ha barmhjertighet med meg!»
De som gikk foran, snakket strengt til ham og ba ham tie,
men han ropte bare enda høyere:
«Du Davids sønn,
ha barmhjertighet med meg!»
Jesus stanset
og ba om at den blinde
skulle føres
til ham.
Da han kom nærmere,
spurte Jesus ham:
«Hva vil du jeg skal gjøre for deg?»
Han svarte:
«Herre, la meg få synet igjen!»
Jesus sa til ham:
«Bli seende!
Din tro har frelst deg.»
Straks kunne han se,
og han ga seg i følge med Jesus
og lovet Gud.
Og hele folkemengden som så dette,
lovpriste Gud.

2 kommentarer:

  1. Vil bare si at jeg er innom av og til og alltid finner jeg noe godt å lese! Det vil jeg takke for. Beklager at jeg ikke har lagt igjen et spor, men jeg fikk det rett og slett ikke til. Håper der lykkes nå!
    MVH Margit.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Margit, - gode du :-)
      Sender gode doser med Herrens velsignelse
      til Deg og Dine :-)

      Slett