tirsdag 7. juni 2016

Vi ønsker oss.....At Gud ordner opp.....?



Vi ønsker oss…



Vi ønsker kanskje
at Gud ordner opp
når vi har rota det til?

Vi tuller det til
i vår egoisme
i våre ønsker.
Jeg, jeg, jeg,
mitt.

Takk Jesus,
du sona for all elendighet
og alt jeg har rota til.

Men det er ikke sikkert at Han får hjulpet meg,
hvis jeg har ryggen mot Han.
Vend om,
står det i bibelen.

«Kom til meg,
alle dere som strever
og har tungt å bære,
så vil jeg gi der hvile,»
sier Jesus.

Kom!

Slik som du er,
med alt.
Alt kan legges fra seg, hos Jesus.
Alt?

Ja, alt, -
men noen ganger
trenger du kanskje
å legge en og en ting
fra deg,
ved Jesu kors.
Der han døde
for alle dine feil og mangler.


«Kom så og følg meg,»
sier Jesus.


Jeg tenker på den rike mannen,
som Jesus snakket med.
Han ville til himmelen,
og han gjorde så mye riktig.
Men tingene hans 
var viktigere
enn å følge Jesus.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar