torsdag 9. juni 2016

BØNN OG FASTE???


Salme 29,11
Herren gir sitt folk kraft,
Herren velsigner sitt folk
med fred.



Guds rike er kommet

nær

til dere!

Leser jeg

?

Jesus snakket om,
at når han ikke skulle være
sammen med disiplene mer, -
da skulle de faste.

Er jeg en av hans disipler?


For to dager siden fastet jeg,
fordi 
"jeg hadde lyst"

Den dagen "åpnet en dør" seg for meg,
slik at arbeidet mitt kom et langt skritt videre.

Tilfeldig?

Kanskje Herren sier til deg og meg i dag,
at den som ønsker
at Gud skal gjøre noe mer
enn det vi kan klare selv,
den har 
bønn og faste?

Da gjør Gud noe,
ikke fordi vi…

men fordi HAN...

Fordi Han ønsker å gjøre noe
mere enn det du og jeg kan klare selv.

Jeg tror dette handler om
Jesus
som står der med åpne armer
som en god far
og venter på at vi skal komme. -
Akkurat som den vi er.

Tror bønn og faste
handler om en utvidet mulig
for at

Guds rike kommer

nær


til oss!


Jak.4,8
Hold dere nær til Gud,
så skal han holde seg nær til dere.


Faste for min del:

Ikke noe fast, -
annet enn en gang i året,
som jeg er med å arrangere bønn- og fastehelg.
Ellers har jeg enkelte dager, - ikke ofte, -
latt være å spise før middag.
Og for to dager siden passet det fint
med hele dagen uten mat.

Når en er barn, tenåring eller ved sykdom,
tror jeg ikke det er lurt å faste.

Bønn og tid med Gud,
trenger jeg hver dag, -
fordi "Gud hjelper"


Tror ikke Gud gir meg noe fordi jeg er flink,
eller "får til noe",
men bare fordi han er god.


Tror det er slik:
At vi får "godheter" av Gud, -
fordi det er beregnet til å gi videre".


Kanskje det er slik at 
velsignelser jeg holder for meg selv,
stopper opp?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar