torsdag 29. februar 2024

Herren ga, Herren tok...Eller hvem var det som tok?

Sideblikk

I dag hørte jeg opplest

om en tragedie.

I dag var det sterkt.

Jeg forstår ikke.

Samtidig er det som om

Gud er noe mye mer enn jeg forstår.

Egentlig tror jeg.

Det er som om jeg vet det,

Og merker det -

At Gud ønsker å

Gå sammen med meg.

Tenk om det er slik

At Jesus/Gud/Den Hellige Ånd,

Er i Deg

Med Deg

Og hjelper Deg -

Alle dager

Fordi Du vil det.

Fordi Du vil følge Jesus.

(Joh.14)

 Job sa:


Dette etter å ha hørt

"dagens bibelord" 

i dag -

fra Job.1, 6-22 i 

https://bibel.no/

Tillegg 1.mars:

"Anklageren"

?

Er det Gud som gir,

og anklageren som tar

?

Job hadde alt.

Han var en rettskaffen mann 

som fryktet Gud.

Så kom Anklageren... 

 

Vi kan undres.

Har dette hendt?

?

Vi ser om det skrives mer om dette på

hjemveien.blogspot




4 kommentarer:

  1. Jeg klamrer til Gud og tro at uansett hva som skjer i mitt liv, er Han med meg, i meg og for meg. Jeg trenger bare å gå den veien han leder meg. Gud velsigne deg bror som deler Guds ord..
    Hilsen: Happy.blogg.no

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Joy -
      Så fint du oppsummerer - Din Tro - Vår Tro.
      Herren velsigne Deg -
      Velsignelse som virker -
      fordi vi tar den imot.

      Slett
  2. Your blog has become a beacon of insight and wisdom, and I'm thankful for that.

    SvarSlett
  3. Takk Evospin! Tror Gud/ Jesus/ Den Hellige Ånd, gir oss innsikt og visdom, som har betydning for oss selv og Den Vi møter. Det gjør meg takknemlig.

    SvarSlett