mandag 3. oktober 2022

Inderleg medkjensle

 

Skjærgårdsgospel i Kragerø

I dag igjen

undres jeg over Jesus.

Han hadde «inderleg medkjensle»,

leste jeg på nynorsk.

Han hadde «inderleg medkjensle»

med enka som hadde mistet sin eneste sønn.

Tenk om Jesus

har «inderleg medkjensle» med deg.

Tenk om han stopper opp hos deg,

og sier «gråt ikke».

Sønnen til enka var død,

og Jesus sa til ham:

«Stå opp!»

Jeg undres over Jesus

som kunne fikse alt.

Jeg undres over

at Jesus sa:

"Alt er mulig for den som tror."

Jeg undres over Jesus

som snakket om at

hvis dere blir i meg

og mine ord blir i dere,

be da om hva dere vil,

og dere skal få det.

Jeg undres over Jesus som sa:

"Dere har ikke utvalgt meg,

men jeg har utvalgt dere

og satt dere til å gå ut og bære frukt,

en frukt som varer.

Da skal Far gi dere alt dere ber om i mitt navn.

Dette er mitt bud til dere:

Elsk hverandre!"

(Joh.15 i www.bibel.no)

2 kommentarer:

  1. Tenk så mye kjærelighet det hadde vært i verden om alle var født med "inderleg medkjensle" :-)

    SvarSlett
  2. Ja - La oss ta det til oss: "inderleg medkjensle" :-)

    SvarSlett