søndag 29. oktober 2017

Lyset- og det positive som stråler mot Deg.





Hei
Kjære du

I dag
fikk jeg lyst til
å dele med deg
noe om lyset.
Lyset som kan være
inne i deg.
Som hjelper
deg.

Tenker at
dette lyset er noe positivt
som stråler mot deg,
og som fortsetter
fordi du tar det imot,
og fordi
du er som et speil
som lar det skinne
videre
til de du møter.

Tror godheten
er som strømmer
av godhet fra Gud,
som fortsetter å strømme
hele tiden
når du bruker av det.
Slik som strømmen i stikkontakten,
du får glede av den
fordi du er tilkoblet 
og bruker av den.

Dette er skrevet
med tanke på
at Gud gir oss 
noe
når vi er åpne for
hva han vil si oss.
Og lytter til Gud
ved å lese i bibelen
og høre hva andre
som kjenner Jesus
har å si
om Ham
og troen på ham.



Dette var tanker etter å ha lest dagens bibelord:

Dette er budskapet 
vi har hørt av ham
og forkynner for dere:
Gud er lys,
det finnes ikke mørke
i ham.

Sier vi at vi har fellesskap
med ham,
men vandrer i mørket,
da lyver vi
og følger ikke sannheten.

Men dersom vi vandrer 
i lyset,
slik han selv er i lyset,
da har vi fellesskap
med hverandre,
og blodet fra Jesus, hans Sønn,
renser oss for all synd.


Sier vi at vi ikke har synd,
da bedrar vi oss selv,
og sannheten er ikke i oss.

Men dersom vi bekjenner
våre synder,
er han trofast
og rettferdig,
så han tilgir oss syndene
og renser oss for all urett.

Sier vi at vi 
ikke har syndet,
gjør vi ham til en løgner,
og hans ord er ikke i oss.

Mine barn,
dette skriver jeg 
til dere
for at dere 
ikke skal synde.
Men om noen synder,
har vi en talsmann 
hos Far,
Jesus Kristus, Den rettferdige.
Han er en soning 
for våre synder,
ja, ikke bare for våre,
men for hele verdens.



1 kommentar:

  1. Sitat; "Tror godheten
    er som strømmer
    av godhet fra Gud,
    som fortsetter å strømme
    hele tiden
    når du bruker av det.
    Slik som strømmen i stikkontakten,
    du får glede av den
    fordi du er tilkoblet
    og bruker av den." Sitat slutt

    Så absolutt et godt bilde! Men så kommer også spørsmålet "Hvordan kobler jeg meg på?"

    Det finnes det sikkert flere svar på. Selv tror jeg det er selve livet sammen med Gud. At jeg har samfunn med ham, f.eks. gjennom Ord og bønn. Det er noe mer enn gaven jeg f.eks. fikk i dåpen. Det er LIVET sammen med Gud her og nå :) Eller som du selv beskrev helt først "Når du bruker av det"

    SvarSlett