onsdag 17. august 2016

EN SYKLIST VISER VEI






I dag er det som om
Gud minner meg om,
at det jeg skal gjøre
 er enkelt.

Fordi
det er Gud
som gjør
under.

Jeg tror at
noen ganger
går vi glipp av
under Gud ønsker gjøre,
fordi vi lager forutsetningene selv.
Vi har tankene om hvordan Gud skal ordne opp.
Vi har tanker om hva Gud skal gjøre og hvordan.
Noen ganger «fungerer» ikke våre tanker,
fordi
Det er Gud som gjør underverkene.
Kanskje fordi
jeg ikke kan gjøre under selv.
Men
alt er mulig for Gud.

Veien til jobb i dag,
startet med et punktert hjul på sykkelen,
dvs. litt forsinkelse for å fikse sykkelen.
- så kom jeg på at jeg ville og meditere og be,
helt i starten av turen til jobb.
- Så en bitte-liten omvei.
- Så si hei til en møtende syklist,
som plutselig snur
og kommer etter meg.

En arbeidsledig syklist,
som gir "et meningsfylt møte"
der på sykkelstien i Åsgårdstrand.

Tilfeldig???

Eller var det Gud som...
"la veien"
???

Vi snakket om at Gud kan gjøre,
det vi ikke klarer selv.
Syklisten "minnet meg om",
at 
"ja, men -
da må jeg komme
til Gud, -
der Gud er".

Takk til en flott syklist,
"som Gud ønsker å vise vei"

:-)
  

Jak.4.8 sier
Hold dere nær til Gud,
så skal han holde seg nær til dere.

Du kan lese om Gud som
hel-
breder
i
 2.Kong.5
Link: 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar