torsdag 14. mai 2015

Kom og hvil deg litt

Av og til er jeg innom "Sigrids refleksjoner"

En dag leste jeg hos Sigrid,
at jeg har et tilbud fra GUD:

Kom til meg,
alle de som slit
og har tungt å bera;
eg vil gje dykk kvile!

Mat.11,28 www.bibel.no

Har tenkt litt på «den» 
de siste dagene.
Tror Gud vil si:

Kom og hvil Deg!

Og at 
vi er mange
som "har noe",
"og bære".

Vi har et stående tilbud
fra HAN, -
fra skaperen:

KOM,
HVIL DEG 
LITT!


Når jeg går, sykler eller jogger,
da hviler jeg ikke.

Kanskje jeg må stoppe opp litt,
for å få av den hvilen Gud ønsker å gi meg?
Eller kanskje det er poenget:
Jeg må ingen ting???

Bare være meg selv
sammen med Gud.

Hvordan sier du?
Den som søker meg,
skal finne meg,
sier Gud til oss
i bibelen.
Og
Holde dere nær til Gud,
så skal han holdes seg nær til dere.

Jesus sier:
Kom jeg vil gi deg hvile.
og 
Den som leter
han finner.




 Jesus svarte:
«Den som drikker av dette vannet,
blir tørst igjen.
Men den som drikker av det vannet jeg vil gi,
skal aldri mer tørste.
For det vannet jeg vil gi,
blir i ham en kilde med vann
som veller fram og gir evig liv.»


«Herre, gi meg dette vannet. »
Joh 4,13–15

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar