tirsdag 14. april 2015

HERREN ER MIN HYRDE.


"Sideblikk"
til salme 23:

"Dødsskyggens dal" fins.
Kanskje
"mine fiender også?"

Men skriften minner meg om:
Guds godhet
som skal følge meg.


Kjære Herre
Gud og skaper,
hjelp meg.
Jeg ønsker at du er
min hyrde og veileder.

Takk Herre,
da trenger jeg ikke
frykte for noe ondt,
fordi
du er med meg.

Også de dagene,
det ikke føles slik.

J


Salme 23

Herren er min hyrde,
jeg mangler ikke noe.
       
Han lar meg ligge i grønne enger,
han leder meg til vann der jeg finner hvile.
       
Han gir meg nytt liv.
Han fører meg på rettferdighets stier
for sitt navns skyld.
       
Om jeg enn skulle vandre i dødsskyggens dal,
frykter jeg ikke noe ondt.
For du er med meg.
Din kjepp og din stav,
de trøster meg.
       
Du dekker bord for meg
like foran mine fiender.
Du salver mitt hode med olje.
Mitt beger renner over.
       
Bare godhet og miskunn
skal følge meg alle mine dager,
og jeg skal bo i Herrens hus
gjennom alle tider.

Salme 23 av David-Dagens bibelord-www.bibel.no
Bildene er fra Grenen - Skagen - Danmark

3 kommentarer:

  1. Takk at du deler biter av det du ser.
    Takk for omsorg!

    Gud må Velsigna deg rikt!

    SvarSlett
  2. Takk at du deler biter av det du ser.
    Takk for omsorg!

    Gud må Velsigna deg rikt!

    SvarSlett
    Svar
    1. TAKK!
      Tenker:
      Vi er hver vår del i puslespillet
      Biter som hører sammen

      Med Guds velsignelse
      Et fantastisk bilde

      Slett