fredag 3. januar 2014

TILGITT

Tilgitt

Det skurrer i livet mitt, Herre.
Det er noe om tilgivelse, -
Noen sår som ikke blir borte.
Bibelen sier til meg:
Skynd deg, -
kom overens med motparten din,
mens du ennå er sammen med ham på veien.
Dette er for vanskelig, -
Jeg fikser det ikke Herre.
Så sovner jeg, - midt i mine vonde tanker og følelser.
Plutselig smeller det, - og jeg er lys våken. -
Det er som om det virkelig skjer.
Jeg ser en liten, fin ball, med lilla sløyfe, -
som kommer fra der jeg sitter,
og eksploderer ute i lufta,
som et flott fyrverkeri.
Og ballen blir helt borte.

Ja, - barnet mitt, -
sier Herren,
Det er slik det er.
Klumpen inne i deg, -
Den er ikke mer, -
Du tok den frem i lyset, -
Og
nå er den helt borte, -
Den har blitt til ingen ting.

Fordi:
Alle feiltrinn, -
Tok jeg med meg, -
Da jeg døde på korset, -
FOR DEG!



Mark.11,25-26 


"NÆR GUD OPPLEVELSE"
Det jeg har skrevet ovenfor er fra en
"nær Gud opplevelse".
Jeg våknet tidlig, - og det var ikke en "god morgen".
Jeg leser i bibelen, 
slik jeg pleier å gjøre om morgen,
og leser dagens tekst om tilgivelse.

Hadde vært i et vennelag kvelden før,
der det ble sent, - og jeg hadde sagt noe dumt.

Denne morgenen,
sovner jeg mens jeg holder på å skrive ned tankene mine.
Og så, - er det som om Gud vekker meg,
slik jeg har beskrevet ovenfor, - og ber meg fortsette å skrive,
det Han vil si meg.
Som han også sier til DEG:
 TILGITT!

Bare fordi:
GUD BRYR SEG OM AKKURAT 
DEG!

1 kommentar:

  1. Så fint dette var. Tilgivelse er nøkkelen til frihet.
    Gud velsigne deg !
    AnneLise.

    SvarSlett