lørdag 20. november 2021

En klok mann har bursdag i dag!


 En klok mann

har bursdag i dag.

En klok mann

der noe gikk galt.

Selv om mannen

er like klok,

gjorde han noen valg

som gjorde livet

vanskeligere for ham.

Jeg liker denne mannen,

med de valgene han tar.

Jeg kjenner en.

Ja, jeg kan si at jeg kjenner ham.

I en barnebok ble han kaldt

«den usynlige mannen».

Gang på gang

oppmuntrer han meg.

Ikke med enkle og billige løsninger,

men med velsignelse.

Ja – velsignelse

ovenfra.

Den som gjør,

at det jeg gjør

blir til noe mer.

En velsignelse

som blir noe mer enn det jeg selv kan klare.

På en måte

er det som om min velsignelse

er beregnet for andre, -

Ja, -

for den jeg møter.

Tenk om mine velsignelser

er beregnet for

nettopp deg

i dag?

En grenseløs velsignelse,

med gode tanker

og ideer, -

til deg.

Det er da det gode skjer,

velsignelse som strømmer.

Den som også kommer

tilbake til oss selv,

fordi vi gav den videre.

Disse velsignelsene

er beregnet

for alle oss som tar valg i livet.

Disse velsignelsene

starter med

at du og jeg kan legge fra oss

alt negativt og mørkt som er inne i oss.

Alt som ikke er positivt

for oss selv

eller andre.

Husker to

av mine svarteste dager.

Den ene gangen

møte jeg tilfeldig vis,

en som sa:

«Jeg tenkte på deg i dag»

Og jeg visste at det ikke var tilfeldig,

jeg glemmer det aldri.

Den andre mørke dagen,

var det som om Gud ba meg

tegne et kors,

og skrive feilene og plagene mine

under korset.

Plutselig

var dagen lys.

Plutselig

kjente jeg bare

glede og fred.

Jeg merket

at alle mine vonde ting,

hadde Jesus tatt bort.

Jeg forstår det ikke,

men jeg erfarte det.

Mitt kloke valg

gjelder hver dag,

uavhengig

om jeg merker det

eller forstår det.

Mitt kloke valg

handler om

han som skapte meg,

er med meg

og er der du er nå.

Fordi jeg har opplevd det,

tror jeg det kan være slik -

for deg også.

Når du velger Jesus

merker du at han vil være med deg,

med velsignelse.

Din usynlige venn

som er

Der Du Er.


Jer.29, 12-14

Når dere kaller på meg

og kommer for å be til meg,

vil jeg høre på dere. 

Dere skal søke meg,

og dere skal finne meg.

Når dere søker meg av et helt hjerte,

lar jeg dere finne meg,

sier Herren. 

2 kommentarer:

  1. Tusen takk kjære bror for ordet fra himmelen. Det er til meg��
    Gud velsigne deg mer❤

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk kjære søster!
      Takknemlig for ord fra himmelen :-)
      Ja - ordet er oss nær. Fra Gud som gir, og det er ikke vår ære.

      Vi takker og vi ber om mer velsignelse.
      Gud hører og gir oss fordi det er etter Guds vilje.
      Herren velsigne deg mer Happy, og bloggen du skriver.
      Flott at du har så mange følgere :-)
      Tror Gud leder deg i den gode balansen mellom det hverdagslige og ord fra Herren. TAKK!

      Slett