torsdag 1. februar 2018

GUD, TAL TIL MEG

Noe av min historie:
For meg var det forferdelig med norsk på skolen, -
det å skrive stil var «en lidelse».

Men for mange år siden fant jeg tilfeldigvis,
på Gudfeldig vis, - sangen:
Gud tal til meg
.

Etter å brukt denne sangteksten
som min bønn i over 20 år,
har Gud overrasket meg.

Plutselig forsto jeg
at Gud har hørt 


HER ER SANGEN:
Gud, tal til meg så mine ord
En tone bringe kan fra deg,
Så de som vill i verden fòr,
Kan atter finne livets vei!

O led meg så jeg lede må
Dem som tar feil av vei og sti,
Og styrk meg så jeg livets vann
En trett og motløs sjel kan gi!

Ja, styrk meg ved din Hellig Ånd
Så mens jeg selv på klippen står,
Jeg rekke kan en hjelpens hånd
Til dem som synker og forgår!

O tenn meg, sett min sjel i brann,
Fyll meg med nådens herlighet.
Salv du min tunge så jeg kan,
Rett vitne om din kjærlighet.

Ja, bruk meg, Herre, også meg,
Just som du vil, ja hvor og når,
Inntil engang ditt åsyn jeg
I evig klarhet skue får! 

T: Frances R. Havergal 1872

2 kommentarer:

  1. Å dette var en fantastisk bønn! Du er så god!
    Og du, jeg må bare takke så uendelig mye for din gode og varme nyttårshilsen på bloggen min! Du skal vite at den varmer! Alt er ikke helt enkelt i familien og da er det ekstra godt å vite at en ukjent har meg/oss i tankene! Tusen takk! Ønsker deg og dine alt godt videre!

    SvarSlett
  2. Takk for dine gode tilbakemeldinger.

    Husker Jesus sier:
    "Kom til meg alle dere som strever og har tungt å bære,
    jeg vil gi dere hvile" Mat.11,28

    For meg har det vært fint å legge en og en "elendighet" fra meg
    hos Jesus. Fordi han døde for mine og andres feil og elendigheter.
    Slik det var den gangen jeg skrev: Jeg møtte veggen, - men hvor ble den av. Du har lest om dette tidligere, - du kan lese det igjen her. http://hjemveien.blogspot.no/2016/03/jeg-mtte-veggen-men-hvor-ble-den-av.html

    Ha en velsignet god uke.

    SvarSlett