mandag 28. november 2016

Glede...Alltid...



I går skrev jeg i bloggen:
Gled dere alltid…

Samtidig kjenner jeg, -
dette er ikke mulig
eller...
hva er mulig???

Noen ganger
kjenner jeg på fortvilelse
og håpløshet.

Noen ganger sier Gud
at jeg skal glede meg.
Jeg tenker…

…Noen ganger???

Hva vil du si meg Gud?
Kanskje det er du som minner meg om,
en glede 
som jeg alltid kan finne?

Er det du Gud
som minner meg om at
gleden ikke kommer innenfra meg selv?

Er det du Gud
som sier til meg
at dette er en glede
som alltid er tilgjengelig
fordi den kommer
fra Deg?

...................

Ble minnet om
disiplene til Jesus, -
de er akkurat som
Deg og Meg.
Da ting ble vanskelig
glemte de at Jesus var med dem.

Fordi Jesus var med Dem,
gjorde Han
en kjedelig og vanskelig situasjon
om til
noe fantastisk, godt og gledelig.

Jesus ønsker
å være med

Deg...


...Alltid

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar