søndag 3. januar 2016

GODT LYST ÅR!




HVOR HAR DU DET FRA?

Kan spørsmålet være.

Enten fordi det du har gjort er veldig bra,

eller fordi den som spurte er skeptisk.




"HVOR HAR DU DET FRA?"

Kanskje du svarer:

Jeg har det fra Gud.

Han gir meg LYS,

og når han lyser på meg

med sin godhet,

Da reflekteres LYSET

slik at du kan se det.




Ikke fordi jeg får det til, -
Men bare fordi 
Gud er lys.




Guds lys er inne i meg.
Hans lys virker.

Og jeg, -
jeg er som speilet
som bare gir gjenskinn.

Eller som månen,
som reflekterer lyset fra solen.





Det er en ting jeg ikke må glemme:
Det er å la lyset skinne på meg,
ellers kan lyset mitt
bli borte.





For Gud, som sa: 
«Lys skal stråle fram fra mørket», 
han har også latt lyset skinne i våre hjerter, 
Fra 2.Kor.4.6


Dere er verdens lys!
Fra Mat.5,14

"Mer lys å finne"
i
 www.bibel.no




Bildene: 
Nyttårsaften og måneformørkelse 28/9-15 er fra Tønsberg.
De andre er fra Skagen i Danmark.

4 kommentarer:

  1. Godt nytt lyst år! Fint å lese og tenke over det du skriver om lyset, og flotte bilder som illustrerer teksten godt. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Birthe!
      Ønsker deg mye lys og velsignesler i tidene fremover

      Slett
  2. Ja, måtte det bli ei bøn for det nye året, at Guds lys må få skine på oss og vidare til våre medmenneske! Ynskjer deg og dine eit velsigna godt 2016!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Ole JN.
      Ja, vi ber.
      Og da virker det
      Lys og velsignelse på din vei

      Slett